شناسهٔ خبر: 22987197 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شناسایی حدود 100هزارفقره زمین بنیاد علوی برای واگذاری به مردم

ساری- ایرنا- رئیس بنیاد مستضعفان کشور، زمین های شناسایی شده زیر پوشش بنیاد علوی که به تدریج اسناد مالکیت آن به مردم واگذار خواهد شد را حدود 100هزارفقره اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

محمد سعیدی کیا روز چهارشنبه درحاشیه واگذاری یک هزار و350فقره سند املاک علوی درمازندران که به صورت نمادین در روستای ' طوله کلا ' آمل برگزار شد، درگفت وگو باخبرنگار ایرنا افزود: واگذاری اسناد املاک علوی در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری از سال 92 تاکنون در حال اجراست وتاکنون حدود 59هزار فقره سند درکشور صادر شده است.
وی میزان زمین های واگذار شده را 114میلیون متر مربع و ارزش آن را حدود 986 میلیارد تومان اعلام کرد.
رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی کشور گفت: سهم قرارداد واگذاری برای صدور اسناد مالکیت زمین های بنیاد علوی به مردم امسال حدود 20هزار فقره در کشور بوده که این میزان تاکنون محقق شده است.
سعیدی کیا اضافه کرد: تا پایان امسال نیز تلاش خواهیم کرد که 6 هزار فقره دیگر از زمین های بنیاد را به مردم واجد شرایط واگذار کنیم.
وی با بیان اینکه روند واگذاری زمین های بنیاد به مردم با سرعت قابل قبولی در 3 سال گذشته تاکنون درحال اجرا است، از افرادی که پرونده تشکیل ندادند درخواست کرد که به دفاتربنیاد مستضعفان در شهرستانها مراجعه واقدام کنند.
به گزارش ایرنا، با حضور محمد سعیدی‌کیا، رئیس بنیاد مستضعفان حدود 1350 مورد از اسناد املاک علوی به ارزش بیش از 400 میلیارد ریال به محرومان واجد شرایط مازندران واگذار شد.
در3 سال گذشته براساس این طرح بیش از 6هزار و600 فقره سند از این املاک به ارزش 190 میلیارد تومان درمازندران صادر شده است.
بنیاد علوی آذر ماه سال 66 به عنوان یک شرکت و موسسه غیر تجاری ثبت شد و در سال 84 همزمان با تغییر مدیریت به عنوان بازوی بنیاد مستضعفان، فعالیت خود را در امور خیریه و عام المنفعه آغاز کرد.
اسناد بخشی از زمین های بنیاد علوی برای افرادی که زیر پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی هستند ، رایگان صادر می شود.
خبرنگار: مهدی غلامی**انتشار دهنده: محسن حسن نیا
ک/7327/1899

انتهای پیام /*

نظر شما