شناسهٔ خبر: 22986753 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس مجمع نمایندگان گیلان: بی تدبیری، همان بلای ابریشم را به سر برنج می آورد

رشت - ایرنا - رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی، واردات برنج به کشور را بی رویه دانست و گفت: اگر تدبیر نشود، بر سر برنج همان بلایی خواهد آمد که بر سر ابریشم آمده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدحسین قربانی عصر چهارشنبه در جلسه شورای اداری استان گیلان که با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در رشت برگزار شد، عمده مشکلات استان را در سه بخش کشاورزی، اشتغال و پسماند عنوان و بیان کرد: امروز دو تا سه محصول کشاورزی در حال خارج شدن از انتفاع هستند.
وی با اشاره به باقی ماندن صدها تن برنج محصول داخل در انبارها افزود: این مسئله در حالی اتفاق افتاده که فعالیت بیشتر کشاورزان، تک محصولی است.
قربانی کشاورزی و گردشگری را ظرفیت های اصلی استان برای اشتغالزایی دانست و تصریح کرد: در حوزه اشتغال، کشاورزی یک ظرفیت است و در کنار آن باید گردشگری را بطور ویژه ببینیم.
رئیس مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به اعتباری که برای مدیریت آب های مرزی اختصاص داده می شود، گفت: چنانچه آب های گیلان در شورای عالی امنیت ملی که رئیس مجلس هم عضو آن است، جزو آب های مرزی دیده شود، می توانیم از بودجه ان بهره مند شویم.
نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: می توان از صندوق توسعه ملی برای حل مشکل پسماند استفاده کرد.
مهرداد لاهوتی افزود: سرمایه گذار برای خرید برق ناشی از تبدیل زباله به انرژی، تعرفه تضمینی برق را بالاتر می خواهد.
وی توجه به سواحل ، راه آهن رشت - آستارا و کشاورزی استان را از مسائلی دانست که باید در سطح ملی به آنها توجه ویژه کرد.
استان گیلان 238 هزار هکتار اراضی شالیکاری دارد که سالانه یک میلیون و 160 تن شلتوک از آن استحصال می شود و از این میزان، حدود 750 تن برنج سفید با کیفیت بدست می آید.
خبرنگار: مریم سلیمانی ** انتشاردهنده:کبیری
7296/2007

انتهای پیام /*

نظر شما