شناسهٔ خبر: 22985620 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

لاریجانی : اقتصاد کشور بیمار است

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز ، علی لاریجانی بعدازظهر چهارشنبه در جلسه شورای اداری که در سالن غدیر استانداری استان گیلان برگزار شد، اظهار کرد: طی سال های گذشته شاهد پیشرفت کشور در حوزه های مختلف بوده ایم.
 
وی همچنین به مسائل بین المللی و منطقه ای نیز اشاره کرد و افزود: برخی از کشورهای منطقه با ایجاد یک پنجره نو در رفتار کشورهای اسلامی، عناد و دشمنی نسبت به ملت ایران به وجود آورده اند که محاسبات آنها غلط است.

لاریجانی با بیان اینکه متاسفانه برخی از کشورها در زمینه همکاری با رژیم صهیونیستی پرده دری را آغاز کرده اند که جای تاسف است، گفت: رفتار مقامات ارشد آمریکا نیز در این چند ماه اخیرسنجیده نبوده است که انتخاب بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی یکی از نمونه های بارز آن محسوب می شود.

طبیعی بودن وجود اختلاف نظر در کشور دارای دموکراسی
 وی با تأکید براینکه این نمونه نشان از یک اقدام بی حساب و کتاب و عجولانه از سوی مقامات آمریکایی بود، خاطرنشان کرد: به رغم وجود برنامه ریزی در پشت پرده این اقدام، اما عکس العمل جامعه جهانی نسبت به آن نشان از شکست امریکا دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی به وجود تعامل و همکاری مناسب بین قوا نیز اشاره کرد و یادآورشد: باید از این تعامل برای حل مسائل و مشکلات و رفع چالش ها در سطح کشور استفاده شود.

وی با بیان اینکه در کشور دارای دموکراسی وجود اختلاف نظر موضوعی طبیعی است، تصریح کرد: در سطح کلان مسائل کشور تحولاتی در صحنه بین المللی و منطقه ای رخ داده که این تحولات بی تأثیر در مناسبات داخلی و حل و فصل مسائل داخلی نیست.

لاریجانی با اشاره به اینکه مسئولان باید از فضای ایجاد شده در کشور در راستای توسعه و رشد در حوزه های مختلف بهره گیری لازم را کنند، اظهار کرد: رونق اقتصادی کشور یکی از مهم ترین مسائل و اولویت اصلی است.

 وی با بیان اینکه متاسفانه اقتصاد کشور بیمار است، افزود: باید راه های برون رفت از این وضعیت بررسی و تلاش کنیم که فعالیت ها به سمت تولید پیش رود.

 لزوم تهیه طرح آمایش سرزمینی برای بهره گیری از ظرفیت گیلان
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به پتانسیل و ظرفیت استان گیلان در حوزه کشاورزی و گردشگری، گفت: متاسفانه با وجود این ظرفیت ها هنوز محور توسعه این استان مشخص نشده است.

 وی با بیان اینکه این موضوع  به تهیه طرح آمایش سرزمینی بستگی دارد، تصریح کرد: سخنگوی دولت  قول داده اند طرح آمایش سرزمینی این استان را تهیه کنند.

لاریجانی همچنین در ادامه به موضوع برنج نیز اشاره کرد و یادآورشد: در بحث برنج داخلی اگر چه نیاز چندانی به واردات نیست اما باید سرمایه گذاری کنیم.

وی با تأکید بر کمک و حمایت مجلس شواری اسلامی در تقویت این بخش و رسیدن به خودکفایی در تولید برنج، اظهار کرد: باید با برنامه ریزی چرخه اقتصادی روستاها را فعال کنیم در این زمینه نباید تنها به برنج توجه شود بلکه در کنار این محصول باید مباحث اقتصادی دیگر در روستاها فعال شوند تا درآمد روستاییان افزایش یابد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسائل و مشکلات حوزه پسماند، برق استان گیلان، ادامه داد: مسئولان و نمایندگان استان گیلان در این زمینه باید به دنبال سرمایه گذار و حضور بخش خصوصی باشند مجلس نیز  کمک هایی از صندوق توسعه روستایی به استان می کند.


منبع : مهر

برچسب‌ها:

نظر شما