شناسهٔ خبر: 22984909 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

یگان «مستعربین» 5 جوان فلسطینی را ربود+عکس

یگان «مستعربین» که مانند پلیس مخفی رژیم صهیونیستی عمل می‌کند، 5 فلسطینی را در البیره بازداشت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یگان «مستعربین» ارتش رژیم صهیونیستی 5 جوان فلسطینی را در ورودی شهر «البیره» ربود و به مکانی نامعلوم منتقل کرد.

بر اساس گزارش رسانه‌های فلسطینی، هویت 5 جوان بازداشت شده هنوز مشخص نیست. درگیری‌ها میان جوانان فلسطینی و نظامیان رژیم صهیونیستی در البیره وارد هفتمین روز خود شده است.

 مستعربین، ترجمه کلمه عبری «مستعرفیم» است بر یگان‌های نظامی و امنیتی سرّی صهیونیستی اطلاق می‌شود که در داخل فلسطین و سرزمین‌های عربی مجاور فعالیت می‌کنند. بر همین اساس، مستعرب نیز به فردی یهودی گفته می‌شود که در منطقه‌ای عربی و در بین عرب‌ها به صورت مخفیانه و با همان عادات، رفتارها و فرهنگ آن منطقه برای پیگیری مأموریت‌ها و اهداف خاص زندگی می‌کند. 

در انتفاضه اول فلسطین، هدف اصلی مستعربین، پیگرد فعالان فلسطینی انتفاضه بود، زیرا آنها مورد پیگرد دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی بودند و هنوز خود را تسلیم نکرده و حتی مخفی شده بودند. پس از انتفاضه اول و با روی کار آمدن ایهود باراک به عنوان رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در سال 1991، تغییراتی در نوع عمل و کار مستعربین با توجه به تجربه‌های گذشته ایجاد شد.

گزینش نیرو برای یگان مستعربین، یکی از سخت ترین گزینش‌ها در دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی است. در انتخاب افراد، جسم، شکل و قیافه، زبان، عادات و رفتار و .. بسیار حائز اهمیت است، زیرا افراد باید از هر حیث به عرب‌ها و مسلمانان نزدیک باشند. محاسن صورت نیز یکی از ویژگی‌هایی است که نیروهای مستعرب باید از آن بهره مند باشد تا هنگامی که در بین عرب‌ها می‌روند، فلسطینیان نتوانند آنها را تشخیص دهند.

با توجه به روند گزینشی یگان مستعربین و نوع فعالیت آنها، نیروهای این یگان‌ها شباهت بسیار زیادی از این حیث به جاسوس دارند اما تفاوت‌هایی نیز دارند. از جهت جمع‌آوری و انتقال اطلاعات، مستعربین همان مأموریت جاسوس را دارد اما یک جاسوس هیچ گاه بازداشت نمی‌کند، هیچ گاه عملیاتی را اجرا نمی‌کند که منجر به یورش به طرف مقابل باشد و بر خلاف نیروهای مستعرب هیچ گاه در زمانی مشخص (به ویژه زمان بازداشت و اجرای عملیات) هویت خود را مشخص نمی‌کند.

 

انتهای پیام/

 

نظر شما