شناسهٔ خبر: 22983289 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

واگذاری اسناد یکهزار و 350 فقره املاک بنیاد علوی در مازندران

ساری - ایرنا - اسناد یکهزار و 350 فقره املاک بنیاد علوی در مازندران روز چهارشنبه به ذینفعان این املاک در شهرستان آمل واگذار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا ، آئین نمادین واگذاری این تعداد سند با حضور رئیس بنیاد مستضعفان ، استاندار مازندران و جمعی از مدیران استانی و محلی در روستای ' طوله کلا' از بخش دابودشت شهرستان آمل برگزار شد.
رئیس بنیاد مستضعفان در این مراسم گفت که واگذاری اسناد املاک بنیاد علوی در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری از سال 92 تاکنون در حال اجراست و در سه سال گذشته بیش از 6 هزار و 600 فقره سند این املاک در مازندران به ارزش 190 میلیارد تومان صادر شده است.
محمد سعیدی کیا با اعلام این که اسناد بخشی از زمین ها برای افرادی که زیرپوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی هستند ، رایگان صادر می شود ، افزود : اسنادی که امروز واگذار می شود مربوط به زمین های کشاورزی است .
وی از کشاورزان و دیگر ذینفعان املاک بنیاد علوی که تاکنون سند دریافت نکرده اند خواست حداکثر تا مهر ماه سال آینده برای دریافت سند پرونده تشکیل دهند.
زمین های بنیاد علوی زمین هایی است که در دوره پهلوی اول و دوم از مالکان آن گرفته شده و به نام بنیاد پهلوی سند خورده بود. این زمین ها پس از انقلاب در اختیار بنیاد مستضعفان قرار گرفت و با تاسیس بنیاد علوی به این بنیاد رسید.
بنیاد علوی آذر ماه سال 66 به عنوان یک شرکت و موسسه غیر تجاری ثبت شد و در سال 84 همزمان با تغییر مدیریت به عنوان بازوی بنیاد مستضعفان، فعالیت خود را در امور خیریه و عام المنفعه آغاز کرد.
بر اساس مقرراتی که در اواخر سال 91 مصوب شد ، اسناد بخشی از زمین های بنیاد علوی برای افرادی که زیر پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی هستند ، رایگان صادر می شود .
بر اساس این مقررات ، صدور سند برای واحدهای مسکونی این دسته از افراد در مناطق روستائی تا سقف 400 متر مربع و در مناطق شهری نیز تا سقف 250 مترمربع رایگان است.
همچنین صدور اسناد برای واحدهای تجاری روستائی و شهری تا سقف 25 مترمربع ، برای اراضی زراعی و باغی روستائی تا سقف 2 هزار و 500 متر مربع و زمین های زراعی و باغی شهری تا سقف یکهزار و 500 متر مربع و برای سایر کاربری ها تا سقف 100 مترمربع رایگان خواهد بود.
** اعتبار ویژه بنیاد مستضعفان برای توسعه پرورش خاویار درشمال
رئیس بنیاد مستضعفان همچنین با اشاره به اینکه این بنیاد برای هر استان در سال جاری 20 میلیارد تومان اعتبار برای رسیدگی به محرومان و رفع مشکلات آن ها اختصاص می دهد ، گفت که در دو سال گذشته سهم مازندران از این اعتبار 40 میلیارد تومان بوده است.
وی افزود : بنیاد مستضعفان علاوه بر اعتبار رسیدگی به محرومان ، حدود 20 میلیارد تومان برای توسعه پرورش ماهیان خاویاری در شمال کشور با هدف افزایش ذخایر این آبزی در دریای خزر اختصاص می دهد.
سعیدی کیا گفت که تاکنون 6 طرح مربوط به توسعه پرورش ماهیان خاویاری از محل تسهیلات پرداختی بنیاد مستضعفان کشور درمازندران بهره برداری شده است.
خبرنگار : مهدی غلامی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7327/1654

انتهای پیام /*

نظر شما