شناسهٔ خبر: 22983077 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تایید علمی اختراعات جدید دانشگاه سمنان

اعضای هیئت علمی و مخترعان دانشگاه سمنان موفق به ثبت علمی 32 اختراع جدید به نام این دانشگاه شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ علی حقیقی اصل معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه سمنان با بیان اینکه واحدهای فناور پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان تاکنون ۱۵۶ اختراع را به ثبت رسانده اند، گفت: در سنوات اخیر ۱۴۶ اختراع توسط اعضای هیئت علمی و مخترعان در دانشگاه سمنان ثبت شده است که ۳۲ اختراع این دانشگاه تاییدیه علمی دریافت کردند.


وی میانگین تولید مقاله نسبت به اعضای هیئت علمی این دانشگاه را مطلوب خواند و افزود: ۶۱۷ مقاله کنفرانسی معتبر ملی و بین المللی در یکسال اخیر و یک هزار و ۷۱ مقاله هم تولید و در نشریات معتبر داخلی و خارجی توسط اعضای هیئات علمی دانشگاه سمنان منتشر شده است.


معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه سمنان با بیان اینکه ۳۵ پژوهشگر برتر در هفته پژوهش تقدیر شدند، تصریح کرد: این پژوهشگران در رشته های مختلف علمی دارای بیشترین تعداد مقالات معتبر نمایه شده در پایگاه های علمی، کنفرانس ها، نشریات، تاییدیه های علمی، ثبت اختراعات، طرح های پژوهشی، کتب منتشره بوده اند.


وی افزود: در ۹ ماهه سال جاری ۲۱ جلد کتاب توسط اعضای هیئت علمی دانشگاه سمنان به چاپ رسید و از سوی دیگر ۱۷ مجله علمی توسط این دانشگاه منتشر می شود که از این تعداد ۱۲ مجله دارای اعتبار علمی پژوهشی و یک مجله هم آی. اس. آی را شامل می شود.


حقیقی اصل از رونمایی سامانه مدیریت پژوهانه اساتید دانشگاه سمنان خبر داد و افزود: این سامانه به اعضای هیئت علمی این امکان را می دهد تا با مراجعه به آن از امتیاز پژوهشی، مانده پژوهانه، مانده حق التحقیق و ریز هزینه کردها مطلع شوند.


انتهای پیام / د


ثبت 32 اختراع جدید به نام دانشگاه سمنان

نظر شما