شناسهٔ خبر: 22982901 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حمایت بیمه ای صندوق اعتباری هنر از 45 هزار فعال فرهنگی و هنری کشور

یزد - ایرنا - مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به رشد بیش از 2 برابری تعداد بیمه شدگان زیرپوشش این صندوق در سال 1396، گفت: شمار افراد بیمه شده در سال جاری از 19 هزار به 45 هزار نفر افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

سیدحسین سیدزاده روز چهارشنبه در نشست با تعدادی از فعالان فرهنگی و هنری استان یزد افزود: محل تامین اعتبار بیمه برای 32 هزار نفر از بودجه این صندوق و بقیه نیز از محل هدفمندی یارانه هاست.
وی حمایت از فعالان فرهنگی و هنری در استان ها را جزو برنامه های اولویت دار صندوق عنوان کرد و ادامه داد: این نهاد تا پایان سال 1396، هر هنرمند و فعال عرصه فرهنگی واجد شرایط را که توسط اداره های کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها معرفی شود، بیمه خواهد کرد.
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر بدهی این موسسه به سازمان تامین اجتماعی را بیش از 900 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این مبلغ تا پایان سال جاری تامین و به صورت اقساط پرداخت خواهد شد و از این بابت نگرانی وجود ندارد.
به گزارش ایرنا، سیدزاده در ادامه مرجع و معیار تعریف خبرنگار را معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و عضویت در سامانه جامع رسانه های کشور به نشانی http://www.e-rasaneh.ir عنوان کرد و افزود: وزارتخانه به رسانه ها یارانه پرداخت می کند،مدیران رسانه ها موظف به بیمه خبرنگاران خود هستند.
وی با بیان اینکه حوزه های فرهنگی و هنری تنوع زیادی دارد، ادامه داد: صندوق اعتباری هنر از فعالان قرآنی واجد شرایط هم حمایت می کند، طوری که تاکنون 2 هزار و 400 نفر آنها از خدمات بیمه تامین اجتماعی برخوردار شده اند.
وی تاکید کرد: مسئولان صندوق با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها،با همدلی و فعالیت جمعی مورد انتظار از هنرمندان، همه تلاش خود را به کار می گیرند تا منزلت اجتماعی و اقتصادی هنرمندان و فعالان عرصه فرهنگ حفظ شود.
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در مورد حمایت از « مجید وطن خواه« خبرنگار و فعال رسانه ای استان یزد که از مدت ها قبل به دلیل عارضه های مختلف از جمله قلبی در بستر بیماری است، یادآور شد: تا پایان هفته آینده حدود 80 میلیون ریال از هزینه ها به این خبرنگار پرداخت خواهد شد.
به گفته سیدزاده ، تمام هزینه های بیمه ای و خسارتی مربوط به بیماری وطن خواه حتی خارج از تعرفه های موجود توسط صندوق اعتباری هنر تامین می شود.
صندوق اعتباری هنر از سال 1383 راه اندازی شد و مهمترین وظیفه اش ارایه خدمات بیمه ای به فعالان حرفه ای فرهنگ و هنر است.
7532/ 2047* خبرنگار: سعید صادقی مقدم** انتشار: عباسقلی اشکورجیری

انتهای پیام /*

نظر شما