شناسهٔ خبر: 22982885 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

با حضور نمایندگان کشور های مقاومت؛

همایش «اینک قدس» در دانشگاه تهران برگزار شد

نمایندگان محور مقاومت در دانشگاه تهران: دستور ترامپ در مورد قدس آغاز یک انتفاضه جدید برای آزادی ابدی فلسطین است.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، همایش «اینک قدس» با حضور نمایندگان مقاومت از کشورهای مختلف فلسطین، ایران، بحرین، لبنان و سوریه در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد.

فروش زمین توسط فلسطینی‌ها به صهیونیست‌ها یک دروغ تاریخی بزرگ است
همایش «اینک قدس» در دانشگاه تهران برگزار شد 
ابوشریف، نماینده جهاد اسلامی فلسطین در ایران در سخنانی گفت: مردم و دولت‌های اروپایی به شدت از یهودی‌ها متنفر و خسته بودند لذا انگلیس با فروپاشاندن امپراتوری عثمانی در آسیا و انعقاد قرار سایس - پیکو بین انگلیس و فرانسه برای راحت شدن از شر یهودی‌ها تصمیم به انتقال آنها به سرزمین فلسطین از سال 1917گرفتند.
ابوشریف افزود: اینکه گفته می شود فلسطینیان زمین‌های خود را به صهیونیست ها فروختند یک دروغ تاریخی بزرگ است. صهیونیست‌ها با  قرارداد بالفور و با چراغ سبز انگلیس، فلسطین را اشغال کردند.
  همایش «اینک قدس» در دانشگاه تهران برگزار شد
نماینده جهاد اسلامی فلسطین در ایران تصریح کرد: در این زمان اراضی زیادی از فلسطین به صهیونیست‌ها واگذار شد و همزمان حق داشتن زمین توسط مردم  فلسطین محدود شد تا جایی که فلسطینی‌ها از زمین‌های خود اخراج و به اردوگاه‌ها فرستاده شدند.
ابوشریف در ادامه گفت: همزمان 65 هزار صهیونیست مسلح به انواع ادوات نظامی پیشرفته وارد فلسطین کردند و گفتند اگر حتی یک گلوله توسط یک فلسطینی حمل شود او را اعدام می‌کنند. تا کنون فقط 122 جنایت عظیم صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین در سازمان ملل امضا شده است.

دستور ترامپ آغاز انتفاضه جدید است

ابوشریف با اشاره به دستور ترامپ در مورد قدس خاطرنشان کرد: دستور ترامپ برای مشروعیت بخشیدن به اسرائیل است و این مسئله زمینه را برای سیطره اسرائیل بر فلسطین راحت می‌کند. و یک علت رفتار وحشیانه ترامپ بی‌عرضگی دولت‌های به اصطلاح مسلمانی چون عربستان و امارات است.
وی در پایان افزود: ما شاهد خیزش مردمی علیه این تصمیم ترامپ هستیم. چون این تصمیم خطرات زیادی را متوجه مردم جهان می‌کند. این خیزش مردمی می‌تواند آغاز انتفاضه جدید باشد. مردم فلسطین از حمایت های مردم ایران و امام خامنه‌ای بسیار تشکر می‌کنند.

جایی به نام اسرائیل نمی‌شناسم

همایش «اینک قدس» در دانشگاه تهران برگزار شد
 
در ادامه مراسم سید مسافر، نماینده لشکر فاطمیون با حضور در همایش در پاسخ به سوال دنیای بدون اسرائیل را چگونه می‌بینید؟ گفت: من جایی را به عنوان اسرائیل نمی‌شناسم اصلا به من بگویید اسرائیل کجاست؟ جایی به نام اسرائیل وجود ندارد. 
مسافر افزود: در مورد اسرائیل جز به طنز نمی‌شود صحبت کرد. اسرائیل کمتر از آن چیزی است که بخواهیم در حد یک حریف به آن نگاه کنیم رژیم صهیونیستی از تار عنکبوت هم ضعیف‌تر است. البته حیله و مکرشان حرفه‌ای است اما نه حرفه‌ای‌تر از مکر خدا، اما باید بگویم دنیای بدون اسرائیل خیلی زیباست...
این نماینده لشکر فاطمیون گفت: راستش من نظامی نبودم و تنها سه سال است که به لطف داعش نظامی شده‌ام. در عملیات نظامی باید به خوبی دشمن زمین او و امکاناتش را بشناسیم و همین خود و امکانات خود را. شناخت رژیم صهیونیستی برای ما لازم است آنها جامعه شیعه را بسیار خوب می‌شناسند و به عنوان ارتش سایبری در فضای مجازی فعال هستند او حتی می‌داند چه فکاهی بگوید که یک تبریزی  یا یک قزوینی و .. را تحقیر کند.
وی در ادامه افزود: آیا کسی هست که به قرآن شک داشته باشد؟ در مورد خدا چه کسی شک دارد؟ تا کنون هیچ خلافی برای کلام خدا سراغ نداریم، تنها یک قوم در قرآن نفرین شده‌اند و آنها هم یهودی‌ها هستند. چون تا به امروز با مسلمانان دشمنی کرده‌اند و دست از این دشمنی هم بر نمی‌دارند. اسرائیل می‌تواند خوب باشد اگر به حرف خدا در قرآن شک کنیم.

فاطمیون یک تفکر است نه یک لشکر نظامی 

نماینده لشکر فاطمیون در پاسخ به اینکه فاطمیون بعد از نابودی داعش چه خواهد کرد؟ گفت: شکست داعش به گونه‌ای است که فعلا مقرها و موقعیت‌هایی که داشتند را از دست دادند و مقر رسمی برای داعش وجود ندارد. داعش تنها یک سپاه و گروهان نیست تفکری برخاسته از وهابیت است که با حمایت رژیم صهیونیستی و آمریکا و انگلیس به شکل نیروی نظامی به جان مردم بی‌گناه افتادند. 

مسافر افزود: اما فاطمیون یک لشکر و سپاه نیست یک تفکر است که درون بچه‌های شیعه افغانستانی شکل گرفت و با حمایت‌های ایران و محور مقاومت به تجلی رسید که در عملیات‌های گوناگون شرکت دارد.

ظهور همت‌ها و باکری‌های جدید به لطف خون شهدا

نماینده لشکر فاطمیون تصریح کرد: فاطمیون ماندگار است چون یک اعتقاد از درون بچه شیعه هاست. شاید در بخش نظامی برای مدتی خاموش باشد اما جامعه شیعی که در افغانستان و نه حتی در ایران جایگاهی نداشت و بسیار مظلومانه زندگی می‌کردند امروز قدرت یافته‌اند و می‌توانند از حریم اسلام دفاع کنند کسانی که جنگ را تجربه کردند و به لطف شهدا نیروهایی مثل باکری وهمت درون آنها تربیت شده است.
وی خاطرنشان کرد: شهدای این روزها هم مربوط به فعالیت‌های موزیانه داعش است. جمهوری اسلامی ایران حامی جامعه اسلامی بوده و ان‌شاءالله خواهد بود اما یکسری از برنامه‌ها از سهل‌انگاری یا بی‌تفاوتی ابتر مانده است مثل سپاه حضرت یا احزاب شیعی در افغانستان که به علت عدم حمایت رو به زوال گذاشتند.

داشتن امامی چون امام خامنه‌ای آرزوی مردم منطقه است
 
سید مسافر تاکید کرد: فرامین و شخصیت مقام معظم رهبری در کشورهای اطراف ایران بسیار مورد توجه است سید حسن نصرالله زمانی که رهبر انقلاب دستور و یا حتی پیشنهادی می‌کنند، حتما آن را انجام می‌دهد. سید حسن نصرالله در سخنانی جدید عنوان کرد ترامپ با این کارش سریع‌تر فلسطین را به صاحبان اصلی آن یعنی مسلمانان فلسطینی خواهد داد.

جنگ سوریه با فتنه‌ای همچون فتنه 88 در ایران شروع شد

وی در ادامه به نحوه شروع جنگ در سوریه اشاره کرد و گفت: همانند فتنه‌ای که در سال 88 در جمهوری اسلامی رقم زدند در سوریه رقم زدند و جواب هم گرفتند و سوریه را برای 7 سال در یک جنگ تمام وحشیانه در غلطاندند. 

تنفر مردم فلسطین از ایران و ایرانی یک دروغ آشکار است

 اسامه حورانی، دبیر انجمن دانشجویان فلسطینی در ایران دیگر میهمان برنامه در حاشیه این همایش به خبرگزاری دانشجو گفت: این انجمن در زمینه وحدت و آزادی فلسطین فعالیت فرهنگی دارد.
حورانی افزود: در این شرایط بحرانی قدس لازم است که همه مسلمانان وحدت خود را حفظ کنند و در پشت سر حکومت‌های ظالمی چون آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار نگیرند و از قیام مردم فلسطین برای مطالبه حقوق خود حمایت کنند. 
دبیر انجمن دانشجویان فلسطینی در ایران تصریح کرد: ما باید متوجه فعالیت رسانه‌ای دشمن برای تفرقه بین مسلمانان و به خصوص شیعه و سنی باشیم یکی از فعالیت‌های فرهنگی زدودن اخبار و اطلاعات غلط در مورد مردم فلسطین است. 
حورانی تاکید کرد: باید دقت کنیم آنچه داعش را نابود کرد اتحاد آگاهانه همه نیروهای مقاومت با مذهب‌های گوناگون چون شیع و سنی و حتی مسیحیان از کشورهای سوریه عراق ایران افغانستان پاکستان  بود.
وی افزود: در جاهای مختلف نسبت‌هایی به مردم اهل تسنن فلسطین داده می‌شود که اصلا حقیقت ندارد و عادلانه نیست. مثلا می‌گویند مردم فلسطین از ایرانی‌ها بدشان می‌آید که این دروغ مسلم است و شما این را فقط در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های تحت نفوذ آمریکا، انگلیس و وهابیت می‌بینید.
دبیر انجمن دانشجویان فلسطینی در ایران در مورد فعالیت های این انجمن گفت: در راهپیمایی روز قدس که دوشنبه برگزار شد دانشجویان فلسطینی محصل در تهران با دوستان ایرانی و غیرایرانی شرکت کردند. کنفرانس‌های مختلفی چون حمایت از انتفاضه فلسطین و برطرف کردن مشکلات تحصیلی دانشجویان فلسطینی و کمک به آنها برای موفقیت در زمینه تحصیل‌شان نیز از دیگر فعالیت‌های ما انجمن است.

شهید رکن‌آبادی تماما مشغول مبارزه با اسرائیل بود

همایش «اینک قدس» در دانشگاه تهران برگزار شد
 
همچنین در این مراسم دختر شهید رکن‎‌آبادی طی سخنانی گفت:  پدر من تمام عمر پر برکتشان را صرف مبارزه با اسرائیل و تقویت ارمان های فلسطین کردند. ایشان سفیر لبنان و مدتی هم در سوریه بودند البته فعالیت‌های گوناگونی داشتند اما همه آنها در مسیر تحقق آزادی فلسطین و بازگشت آن به مردم فلسطین بود.

حفظ وحدت تا ظهور حضرت مهدی علیه السلام
خانم صالح، استاد دانشگاه و عضو فعال حزب الله لبنان گفت: سلام برخون‌هایی که برای قدس ریخته شد و سلام بر خون‌هایی که در انتظار ریخته شدن هستند. بسیار سخت و سنگین است که یک فلسطینی برای تردد در شهرهای خود از صهیونیست‌ها اجازه بگیرند. 
صالح در ادامه تصریح کرد: مسئله قدس حتی قبل از تصمیم ترامپ هم محور وحدت مسلمانان بوده اما امروز کانون توجه و اهمیت است. در جهان اسلام آنچه ما را از هدفمان و دشمن خارجی دور می‌کند تفرقه و جنگ داخلی است لذا لازم است که این تنگه را با هوشیاری کامل پشت سر بگذاریم. اگر مثل یک جسم واحد کار کنیم به سربلندی و ظهور حضرت مهدی (ع) می‌رسیم.

 

نظر شما