شناسهٔ خبر: 22982717 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نابودی دولت خودخوانده داعش به معنای پایان کار تروریسم در منطقه نیست

سلوکی با گفت: به دلیل مداخلات قدرت‌های خارجی در منطقه، نابودی دولت خودخوانده داعش به هیچ وجه به معنای پایان کار تروریسم نیست.

صاحب‌خبر -

وحید سلوکی کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آینده تحولات منطقه در خاورمیانه با نابودی دولت خود خوانده داعش اظهار کرد: اکنون خاورمیانه در دوران بی ثباتی خود به سر می‌برد و درواقع این امر نشات گرفته از دخالت قدرت‌های بزرگ، حمایت‌های مالی عربستان از این گروهک تکفیری است.

کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: حضور گروه‌های تروریستی مسئله‌ای نیست که غرب آسیا به تازگی با آن مواجه شده بلکه تا کنون بحران‌های ناشی از مداخلات قدرت‌های بزرگ در منطقه را شاهد بوده‌ایم و در واقع این قدرت‌ها همواره در جهت تامین منافع خود، به حمایت از گروهک‌های تکفیری و بر هم زدن امنیت منطقه تلاش کرده اند.

سلوکی گفت: به دلیل مداخلات کشور‌های فرامنطقه‌ای در خاورمیانه، نابودی دولت خود خوانده داعش به هیچ وجه به معنای پایان کار تروریسم  نیست.

وی با اشاره به عملیات تروریستی دولت خود خوانده داعش در اروپا تصریح کرد: اقدامات این گروهک تکفیری در برخی کشور‌های اروپایی از جمله فرانسه را شاهد بودیم و تداوم فعالیت‌های این گروهک نه تنها دامن گیر کشور‌های منطقه بلکه کشور‌های جهان را نیز در بر خواهد گرفت.

کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: تروریسم در عصر جهانی مخصوص مرز‌های ملی و منطقه‌ای خاصی نسیت و تمام کشور‌های دنیا باید به این درک دست یابند که تروریسمی که خودشان در جهت تامین منافع شخصی شان ایجاد می‌کنند، به طور حتم دامن گیر کشور و مردم آنان نیز خواهد شد.

سلوکی اذعان داشت: کشور‌هایی از جمله عربستان سعودی و ایالات متحده با مداخلات نظامی خود در غرب آسیا تا کنون مشکلات عدیده‌ای را برای منطقه ایجاد کردهاند به همین منظور کشور‌های خاورمیانه باید با برنامه ریزی مناسب از ایجاد یک تروریسم افسار گسیخته‌تر از داعش، جلوگیری شود.

وی در پایان بیان کرد: گروهکی که امروز نابود شده، یک زنگ خطری به دنیا و منطقه بود تا با اتخاذ سیاست‌ها و راه حل‌های مناسب از متولد شدن گروه‌های تروریستی دیگر در منطقه و فرا منطقه ای، خودداری شود.

انتهای پیام/

نظر شما