شناسهٔ خبر: 22982620 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس پلیس پیشگیری ناجا: نیروی انتظامی بدنبال توسعه توان و تکنولوژی پاسگاه هاست

شهرکرد- ایرنا- رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: توسعه توان، تحرک و تکنولوژی پاسگاه ها و کلانتری ها از برنامه های آتی نیروی انتظامی به خصوص در مناطق کمتر توسعه یافته است.

صاحب‌خبر -

سردار محمد شرفی روز چهارشنبه در نوزدهمین همایش روسا و فرماندهان کلانتری و پاسگاهها (کوپ) چهارمحال و بختیاری افزود: افزایش توان و تحرک کلانتری و پاسگاه ها که به موقع در صحنه های امداد رسانی به مردم خدمات و وظایف انتظامی ارائه می دهند، از اولویت های سال جاری این نیرو است.
وی با بیان اینکه زیرساخت های پاسگاه و کلانتری های کشور به سمت فرسودگی است، اظهار کرد: در برنامه پنج ساله ششم توسعه زیرساخت های این بخش پیش بینی شده است.
به گفته وی، برخی از کلانتری ها و پاسگاه ها کمتر از 50 درصد خودرو مورد نیاز دارند و خودروهای موجود نیز عمر قانونی خود را کرده اند و انتظار است توجه به توسعه زیرساخت های در حوزه انتظامی انجام شود.
سردار شرفی با اشاره به اینکه استان چهارمحال وبختیاری عقب ماندگی های زیادی از نظر ساختار توان، تحرک و تکنولوژی دارد، افزود: پیش بینی می شود که بیشترین سهم از اعتبارات در بخش توسعه زیرساخت ها به این استان اختصاص یابد.
رئیس پلیس پیشگیری ناجا یکی از مهمترین موضوعات این بخش را کاهش سرقت از اماکن خصوصی عنوان کرد و گفت: سرقت از اماکن خصوصی و کارگاه های تولیدی و کارخانه هایی که به دلایلی تعطیل هستند، بیشترین فراوانی را در این نوع سرقت داشته است.
وی افزود: سهم کلانتریها و پاسگاه های چهارمحال وبختیاری در کشف جرائم 53 درصد است که این میزان به میانگین کشوری نزدیک است.
شرفی با بیان اینکه در این استان 18 درصد مراجعه کنندگان به کلانتری و پاسگاه ها کاهش پیدا کرده است، افزود: امسال در جرائم خشن از جمله سرقت مسلحانه، سرقت به عنف و باجگیری و زورگیری در این استان بین 30 تا 100 درصد کاهش داشته است.
استاندار چهارمحال وبختیاری نیز در این همایش با اشاره به اهمیت احساس آرامش و امنیت در جامعه گفت: ایجاد این امنیت برعهده دولتمردان و مجموعه انتظامی و نظامی کشور و همراهی مردم است.
اقبال عباسی افزود: اگر در جامعه احساس آرامش و امنیت مشاهده نشود، جامعه دچار تزلزل می شود.
وی اظهار کرد: نیروهای انتظامی باید با افزایش اقتدار، اعتماد، امکانات و تجهیزات و بصیرت و غیرت از بروز جرم پیشگیری کنند.
وی با تاکید بر اینکه بیکاری و فقر از مهمترین عوامل بروز جرم و جنایت است، افزود: مسئولان و دولتمردان باید اقداماتی در زمینه رفع بیکاری در جامعه انجام دهند.
به گفته وی، ایجاد امنیت فکری و اقتصادی در جامعه به خصوص برای سرمایه گذاران یکی از راه های جذب و افزایش ماندگاری سرمایه گذاران است.
خبرنگار: سمیه پناهنده**انتشاردهنده:جهانبخش صفری
7360/6021

انتهای پیام /*

نظر شما