شناسهٔ خبر: 22982614 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه سمنان:

۳۲ اختراع دانشگاه سمنان تاییدیه علمی دریافت کردند

سمنان - معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه سمنان بابیان اینکه در سنوات اخیر ۱۴۶ اختراع توسط اعضای هیئت علمی و مخترعان این دانشگاه ثبت شد، گفت: ۳۲ اختراع دانشگاه سمنان تاییدیه علمی دریافت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی حقیقی اصل عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه واحدهای فناور پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان تاکنون ۱۵۶ اختراع را به ثبت رسانده اند، ابراز داشت: در سنوات اخیر ۱۴۶ اختراع توسط اعضای هیئت علمی و مخترعان در دانشگاه سمنان ثبت شده است که ۳۲ اختراع این دانشگاه تاییدیه علمی دریافت کردند.

وی میانگین تولید مقاله نسبت به اعضای هیئت علمی این دانشگاه را مطلوب خواند و افزود: ۶۱۷ مقاله کنفرانسی معتبر ملی و بین المللی در یکسال اخیر و یک هزار و ۷۱ مقاله هم تولید و در نشریات معتبر داخلی و خارجی توسط اعضای هیئات علمی دانشگاه سمنان منتشر شده است.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه سمنان با بیان اینکه ۳۵ پژوهشگر برتر در هفته پژوهش تقدیر شدند، ابراز داشت: این پژوهشگران در رشته های مختلف علمی دارای بیشترین تعداد مقالات معتبر نمایه شده در پایگاه های علمی، کنفرانس ها، نشریات، تاییدیه های علمی، ثبت اختراعات، طرح های پژوهشی، کتب منتشره بوده اند.

دکتر حقیقی ادامه داد: در ۹ ماهه سال جاری ۲۱ جلد کتاب توسط اعضای هیئت علمی دانشگاه سمنان به چاپ رسید و از سوی دیگر ۱۷ مجله علمی توسط این دانشگاه منتشر می شود که از این تعداد ۱۲ مجله دارای اعتبار علمی پژوهشی و یک مجله هم آی. اس. آی را شامل می شود.

وی از رونمایی سامانه مدیریت پژوهانه اساتید دانشگاه سمنان خبر داد و افزود: این سامانه به اعضای هیئت علمی این امکان را می دهد تا با مراجعه به آن  از امتیاز پژوهشی، مانده پژوهانه، مانده حق التحقیق  و ریز هزینه کردها مطلع شوند.

۳۷۰ نفر عضو هیئت علمی دانشگاه سمنان هستند و به ازای هر عضو حدود سه مقاله تولید شده است.

نظر شما