شناسهٔ خبر: 22982551 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

یک تیم و ۸ بازی سرنوشت‌ساز؛

نیم‌فصل تاریک تیم فوتبال شهرداری همدان/مدعی صعود در خطر سقوط

همدان- تیم فوتبال شهرداری همدان که در فصل گذشته لیگ دسته دوم فوتبال کشور نتایج خوبی گرفت و تا یک‌قدمی‌ لیگ دسته اول پیش رفت در این فصل نتوانسته انتظارات را برآورده کند و در آستانه سقوط است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: سال‌ها بود که فوتبال همدان از داشتن یک تیم ۱۰۰ درصد بومی بی‌بهره بود اما در این چند سال گذشته تیم فوتبال شهرداری همدان با داشتن بیش از ۸۰ درصد بازیکن بومی و کادر فنی ۱۰۰ درصد بومی به این رؤیای همدانی‌ها جامه عمل پوشاند و با کسب نتایج مناسب به آبروی فوتبال پایتخت تاریخ و تمدن تبدیل‌شد.

صعود با اقتدار شهرداری همدان در دو فصل گذشته به لیگ دسته دوم فوتبال کشور نویدبخش روزهای خوب و درخشان تیم فوتبال شهرداری همدان بود تا جایی که در فصل گذشته شهرداریچی های همدان کاری کردن کارستان چراکه کمتر کسی انتظارات نتایج این چنین درخشان را از این تیم داشت.

بازیکنان شهرداری فصل گذشته تا یک‌قدمی فتح لیگ دسته دوم فوتبال کشور و رسیدن به لیگ دسته اول پیش رفتند بازیکنان شهرداری فصل گذشته تا یک‌قدمی فتح لیگ دسته دوم فوتبال کشور و رسیدن به لیگ دسته اول پیش رفتند اما در نهایت بدشانسی مانع از صعود تیم فوتبال شهرداری همدان شد.

در این فصل نیز هواداران و کارشناسان فوتبال پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین با استنباط به نتایج دو فصل گذشته تیم فوتبال شهرداری همدان انتظار یک فصل رؤیایی و درخشان را از تیم فوتبال شهرداری همدان داشتند.

در این فصل تیم فوتبال شهرداری همدان با سرمربی دو فصل گذشته و موفق خود ادامه همکاری داد و در اردو و تمرینات پیش از فصل با سر و صدای خاصی کار خود را دنبال کرد و تمام این عوامل دست‌به‌دست هم داد تا همه به اتفاق؛ منتظر شروع طوفانی و نتایج خوب از تیم فوتبال شهرداری همدان باشند.

اما فصل برای شهرداریچی های همدان با دو تساوی ناامیدکننده برابر شهرداری فومن و کیمیا فراین قم آغاز شد و بعد از پیروزی در هفته سوم برابر خوشه طلایی ساوه بود که این تیم بر روی نوار ناکامی باخت و تساوی پشت سر هم قدم برداشت.

با کسب این نتایج ضعیف روزبه‌روز هواداران از عملکرد تیم فوتبال شهرداری همدان ناامیدتر می‌شدند و زمزمه‌های تغییر در رأس کادر فنی این تیم بیشتر به گوش می‌رسید اما به دلیل اینکه هادی گل محمدی در دو فصل گذشته زحمات زیادی برای شهرداری همدان کشیده بود مدیریت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و هیئت‌مدیره این سازمان فرصت بیشتری به این سرمربی بومی داد تا شاید گل محمدی بتواند شهرداری را از ورطه سقوط و گرفتن نتایج ضعیف نجات دهد.

هادی گل محمدی بن‌بست تاکتیکی با شاگردان خود رسید

اما گویا هادی گل محمدی این بار به بن‌بست تاکتیکی با شاگردان خود رسیده بود و راهی به‌جز جدایی از این تیم برای گل محمدی باقی نمانده بود تا با آغاز شروع تعطیلات نیم‌فصل این سرمربی به‌صورت توافقی از این تیم جدا شود.

این سرمربی در ۱۲ بازی که بر روی نیمکت شهرداری همدان نشست صاحب ۳ برد، ۴ تساوی و ۵ باخت شد و با کسب ۱۳ امتیاز یکی از تیم‌های فانوس به دست و از گزینه‌های سقوط به لیگ دسته سوم کشور است.

بعد از جدایی توافقی گل محمدی از شهرداری همدان گزینه‌های زیادی برای ادامه همکاری با تیم فوتبال شهرداری همدان اعلام شدند که بعد از کش‌وقوس‌های فراوان یک مربی بومی دیگر به نام بابک صمدیان به‌عنوان سرمربی تیم فوتبال شهرداری همدان انتخاب شد.

هرچند این انتخاب به مذاق بسیاری از هواداران خوش نیامد و بسیاری از کارشناسان فوتبالی نداشتن کارنامه قوی و عدم تجربه بابک صمدیان را از دلایل خود برای این انتخاب غلط دانستند اما باید منتظر ماند و دید در ۸ بازی باقی‌مانده بعد از تعطیلات نیم‌فصل دوم صمدیان می‌تواند تیم فوتبال شهرداری همدان را از پایین جدول بالا بکشد یا خیر؟.

انتظارت از تیم فوتبال شهرداری همدان فراتر از توان ما بود

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری همدان در خصوص وضعیت تیم فوتبال شهرداری همدان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نتایج ضعیف شهرداری در ۱۲ هفته گذشته لیگ دسته دوم فوتبال کشور اظهار داشت: سال گذشته چون سال اولی بود که از لیگ دسته سوم فوتبال کشور به لیگ دسته دوم صعود کرده بودیم از بازیکنان گرفته تا کادر فنی باشگاه از انگیزه بسیار بالایی برخوردار بودند و همه تا جایی که توانستند تلاش کردند که بهترین نتیجه را بگیریم.

امیرحسین اسکندریان افزود: از شورا تا شهردار تا هیئت‌مدیره سازمان نیز همه پای‌کار بودند و در نهایت ما در فصل گذشته لیگ دسته دوم فوتبال کشور تا یک‌قدمی صعود به لیگ دسته اول پیش رفتیم که شاید اگر حمایت‌های خارج از مجموعه شهرداری را داشتیم از این‌یک قدم هم صعود می‌کردیم و لیگ یکی می‌شدیم.

وی بابیان اینکه در فصل جدید انتظارت از شهرداری فراتر از توان ما بود، گفت: اتفاقات و نتایج دور از انتظار فصل گذشته باعث شده بود در این فصل از هواداران تا اصحاب رسانه و همه فوتبال دوستان استان و کشور توقع بسیاری بالایی از تیم فوتبال شهرداری همدان در امر نتیجه‌گیری داشته باشند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری همدان عنوان کرد: همین بالا رفتن توقعات بار روانی و فشار بسیار زیادی به بازیکنان و کادر فنی ما وارد کرد و همه از هفته اول به دنبال پیروزی تیم ما بودند و همین موضوع تأثیرات منفی خود را روی تیم ما گذاشت.

حتی برای گرفتن یک زمین نیز مشکل داشتیم

اسکندریان با اشاره به مصدومیت مداوم بازیکنان اصلی بیان کرد: حمایت‌های خارج از مجموعه شهرداری همدان ازتیم ما صفر بود و ما حتی برای گرفتن یک زمین نیز مشکل داشتیم، استادیوم شهید مفتح را به ما دادند که ۹۰ درصد مصدومیت بازیکنان ما در طول بازی به علت تمرین در شرایط بد این زمین اتفاق افتاد.

وی عنوان کرد: درست است که تیم ما به اسم شهرداری فعالیت می‌کند اما انتظار می‌رود سایر مسئولین نیز نگاه حمایتی نسبت به ما داشته باشند چون همه در کشور به اسم تیم استان‌همدان این تیم را می‌بینند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری همدان با اشاره به جدایی سرمربی تیم شهرداری همدان گفت: هادی گل محمدی در طول چند فصل گذشته زحمات بسیار زیادی برای مجموعه تیم فوتبال شهرداری همدان کشید و در این فصل شرایط طوری رقم خورد که نتایج کسب‌شده برای هیچ‌کس رضایت‌بخش نبود و به ناچار به‌صورت توافقی این مربی از ما جدا شد.

فوتبال همیشه درگیر تغییرات و جدایی‌ها بوده و خواهد بود

اسکندریان یادآور شد: زحمات این مربی همیشه در یاد و قلب شهرداری و هواداران فوتبال همدان خواهد ماند و ما همیشه ممنون زحمات گل محمدی خواهیم بود اما فوتبال همیشه درگیر تغییرات و جدایی‌ها بوده و خواهد بود.

وی با اشاره به روند انتخاب سرمربی جدید بیان کرد: گزینه‌های زیادی را به‌عنوان سرمربی به ما پیشنهاد دادند اما با توجه به اینکه سیاست همیشگی ما استفاده از نفرات بومی بوده اولویت ما انتخاب یک مربی بومی برای ادامه فصل بود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری همدان افزود: بعد از رایزنی با اعضای هیئت‌مدیره در نهایت تصمیم بر این شد که بابک صمدیان از مربیان جوان و خوش‌فکر استان به‌عنوان سرمربی در ادامه فصل بر روی نیمکت تیم فوتبال شهرداری همدان بنشیند.

اسکندریان با اشاره به میزان پرداختی قرارداد بازیکنان گفت: ۱۰ درصد در اوایل فصل به بازیکنان پرداخت شد و ۱۰ درصد نیز روز گذشته همچنین با شروع نیم‌فصل دوم و گذشت چند هفته ۱۰ درصد دیگر از قراردادها پرداخت خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: امسال بضاعت شهرداری همدان نسبت به گذشته کم بود اما انصافاً چیزی کم نگذاشتند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری همدان با اشاره به برنامه تعطیلات نیم‌فصل بیان کرد: هر بازیکنی بنا به درخواست کادر فنی جذب و جدا خواهد شد و دخالتی در این زمینه نداریم و امیدواریم در بازی‌های باقی‌مانده تا پایان فصل نتایج خوبی کسب کنیم و بتوانیم به دور دوم مسابقات صعود کنیم.

بازیکنان جذب‌شده تیم فوتبال شهرداری در حد و اندازه‌های این تیم ظاهر نشدند

یکی از کارشناسان فوتبال نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نتایج شهرداری در نیم‌فصل اظهار داشت: اکثر هواداران و فوتبال دوستان در این فصل در رابطه با عملکرد شهرداری تصور بسیار رؤیایی داشتند درصورتی‌که امروز فوتبال به‌هیچ‌وجه قابل پیش‌بینی نیست و در لیگ‌های حرفه‌ای می‌بینیم قهرمان فصل گذشته در فصل جدید در میانه‌های جدول قرار دارد.

اکبر عبدلی زاده افزود: تنها به این دلیل که تیم فوتبال شهرداری همدان در فصل گذشته توانست تا یک‌قدمی صعود پیش برود دلیل نمی‌شود در این فصل از ابتدا دچار بحران نتیجه‌گیری نشود و همین انتظارت فشار روانی کار را برای کادر فنی این تیم سخت کرد.

وی بابیان اینکه بازیکنان جذب‌شده در این فصل شهرداری در حد و اندازه‌های این تیم ظاهر نشدند، بیان کرد: در این فصل به نظرم بازیکنان جذب‌شده در حد اندازه‌های تیم فوتبال شهرداری همدان نبودند و نتوانستند آن انتظاراتی که سرمربی را که پیش‌بینی کرده بود به‌خوبی برآورده کنند.

عبدلی زاده عنوان کرد: فعل تلاش و خواستن در این فصل به مانند فصل گذشته وجود نداشت و انگیزه‌های این تیم در این فصل نسبت به گذشته پایین آمده بود.

این کارشناس فوتبال با اشاره به تغییر کادر فنی تیم فوتبال شهرداری همدان گفت: این تیم نیاز به شوک روانی داشت و شاید باید زودتر از این مسئولان شهرداری دست به تغییر و تحول در کادر فنی می‌زدند، سرمربی گذشته این تیم با تمام تجربه و عملکرد خوبی که داشت اما دیگر توان بیرون کشیدن شهرداری از بن‌بست را نداشت.

وی عنوان کرد: تیم فوتبال شهرداری همدان می‌تواند برای بابک صمدیان مربی جوان همدانی یک سکوی پرتاب یا پرتگاه سقوط باشد و هرگونه نتیجه‌گیری صمدیان با این تیم در آینده کاری وی تأثیر خواهد گذاشت و باید منتظر بمانیم و ببینیم که این مربی می‌تواند شهرداری را از بحران خارج کند.

شهرداری همدان از ورزش حرفه‌ای حمایت نمی‌کند

یکی از هواداران تیم فوتبال شهرداری همدان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با گلایه از نتایج این تیم اظهار داشت: از ابتدای هفته نخست تیم فوتبال شهرداری همدان نشان داد که با فصل گذشته خود از زمین تا به آسمان تفاوت دارد و نمی‌توان امیدی به این تیم داشت.

مهدی زارع افزود: هواداران در سرما و گرما از تیم محبوب خود حمایت می‌کنند اما نتایج ضعیفی که شهرداری در این ۱۲ هفته گذشته کسب کرده بسیار ناامیدکننده بوده است.

وی بابیان اینکه شهرداری همدان از تمام پتانسیل خود استفاده نمی‌کند، گفت: امروز شهرداری استان‌های پیش رو در حمایت از ورزش حرفه‌ای فعال هستند اما شهرداری همدان آن‌طور که بایدوشاید و شایسته استان تاریخی همدان است از ورزش حرفه‌ای حمایت نمی‌کنند.

این هوادار شهرداری همدان عنوان کرد: امیدواریم مسئولان شهرداری همدان با پیگیری‌های خود حمایت از ورزش و به‌خصوص تیم فوتبال شهرداری همدان را چندین برابر کند.

بااین تفاسیر امیدواریم حداقل این نماینده بومی تیم فوتبال همدان در لیگ دسته دوم جایگاه خود را در این فصل تثبیت کند و کمتر کسی انتظار صعود از این تیم با وضعیت و امتیازات موجود را از شهرداری خواهد داشت و تنها ماندن تیم فوتبال شهرداری همدان در لیگ دسته دوم فوتبال کشور را می‌توان به فال نیک گرفت.

گفتنی است؛ تیم فوتبال شهرداری همدان در حال حاضر با توجه به امتیازات کسب کرده و جدول رده‌بندی شرایط خوبی ندارد و کوچک‌ترین لغزش می‌تواند به سقوط این تیم منجر شود و همه داشته‌های فوتبال همدان به‌راحتی نابود شود.

نظر شما