شناسهٔ خبر: 22982545 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

​«شیگانهوس» راهی کتابفروشی‌ها شد؛

روایت انتقام خونین نوه ابلیس از بشر

بهاره نوربخش، نویسنده رمان «شیگانهوس» گفت: در این قصه با مجموعه‌ای از افسانه‌ها و اسطوره‌های جهان باستان روبه‌رو می‌شویم، «شیگانهوس» قطعه گمشده همین اسطوره‌ها و افسانه‌هاست.

صاحب‌خبر -
 
بهاره نوربخش در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره رمان «شیگانهوس» که از سوی انتشارات بهنام منتشر شده است، گفت: داستان «شیگانهوس» روایتی از تقابل‌های آغازین خیر و شر بر روی زمین است. شاید اسم کتاب عجیب به‌نظر برسد. درواقع شیگانهوس نام موجودی بی‌نهایت پلید، سفاک، بی‌رحم و شیطانی است. او نوه بی‌نظیر ابلیس است که از قدرت‌های بی حد و مرز جادویی برخوردار است. او زاده می‌شود تا مالک همه زمین باشد. او یک شر مطلق است که قرن‌ها بعد از شر نخستین زاده می‌شود تا انتقامی خونین از بشر بگیرد.
 
وی در ادامه بیان کرد: در این داستان روایتی گفته شده که در دل تاریخ باستان زمین شکل گرفته است، در زمانی که زمین هنوز مرزبندی‌های کنونی را نداشته است؛ زمان یکپارچگی نوع بشر. پس می‌توان انتظار داشت که در این قصه با مجموعه‌ای از افسانه و اسطوره‌های جهان باستان روبه‌رو می‌شویم چون درواقع این قصه، قطعه گمشده همان اسطوره‌ها و افسانه‌هاست.
 
نوربخش درباره جلدهای بعدی این رمان نیز توضیح داد: شیگانهوس آغاز یک مجموعه بسیار بزرگ است. این کتاب درواقع زندگی‌نامه نیروی پلید داستان و شروع یک افسانه بزرگ را روایت می‌کند. با این حال شیگانهوس یک کتاب تک جلدی مستقل است چون از نظر زمانی با بقیه داستان فاصله دارد. اگر بخواهم مثال ملموسی ارائه کنم باید بگویم که می‌توانیم چیزی شبیه به ارتباط «سیلماریلیون» و «هابیت» را با ارباب حلقه‌ها در نظر بگیریم. اما قسمتی از مجموعه داستان حتما بصورت چند کتاب دنباله‌دار خواهد بود.



 
انتشارات بهنام، کتاب «شیگانهوس» را در قالب 407 صفحه با شمارگان550 نسخه و قیمت 300 هزار ریال منتشر کرده است. 

نظر شما