شناسهٔ خبر: 22982544 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

نشست سازمان همکاری اسلامی در استانبول؛

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی خواستار به رسمیت شناختن کشور فلسطین شد

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی از کشورهای جهان خواست کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / یوسف بن احمد العثیمین، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در نشست این سازمان درباره قدس در ترکیه گفت: ما اقدام آمریکا درباره به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارتش از تل‌آویو به قدس را به شدت محکوم می‌کنیم چراکه این اقدام نقض قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل و خروج از اجماع بین المللی درباره لزوم عدم تغییر وضعیت قدس است و نقش آمریکا را در روند صلح از بین می‌برد. این اقدام احساسات مسلمانان جهان را جریحه‌دار کرده و انگیزه‌ای برای تندروها جهت ادامه اقدامات تروریستی‌شان در جهان است. براساس قطعنامه‌های بین المللی هرگونه تلاش برای الحاق قدس به اسرائیل و تغییر وضعیت تاریخی و قانونی آن ممنوع است.

وی گفت: ما از شورای امنیت می‌خواهیم به مسئولیت خود درباره اجرای قطعنامه‌های بین المللی درباره قدس عمل کند. ما بار دیگر بر جایگاه مرکزی قدس در نزد مردم جهان اسلام تأکید می‌کنیم. در سایه تحولات قدس و سیاست‌های کنونی برای تضعیف آن و تحمیل واقعیت جدیدی بر قدس باید با تمامی ابزارهای دیپلماتیک و قانونی برای مقابله با این سیاست‌ها و اقدامات گام برداشت. کشورهای سازمان همکاری اسلامی در این راستا بر حمایت بیشتر از قدس تأکید دارند. ما از جامعه جهانی می‌خواهیم اکنون و در سایه تحولات کنونی کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند. ما بر حمایت مداوم خود از فلسطین و حقوقشان تأکید داریم و بار دیگر از جامعه جهانی می‌خواهیم به حمایت از روند صلح برای پایان اشغال و تحقق راهکار تشکیل دو کشور ادامه دهند.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی گفت: ما باید از هویت عربی و فلسطینی قدس حمایت کرده و در مقابل تلاش‌های اسرائیل برای یهودی سازی این شهر بایستیم. / ایسنا

نظر شما