شناسهٔ خبر: 22982277 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس پلیس پیشگیری ناجا خبر داد

کشف 100 درصدی سرقت به عنف در کشور طی 8 ماه

نمایندگی چهارمحال و بختیاری / نمایندگی چهارمحال و بختیاری

رئیس پلیس پیشگیری ناجا از کشف 100 درصدی سرقت به عنف در کشور طی هشت ماه ابتدای امسال خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سردار محمد شرفی امروز چهارشنبه در نوزدهمین همایش روسا و فرماندهان کوپ(کلانتری و پاسگاه) که در چهارمحال و بختیاری برگزار شد، اظهار کرد: 53 درصد از مجموع کشفیات جرایم و دستگیری‌های نیروی انتظامی استان برعهده کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها است که کارهای مطلوبی در این استان انجام شده و به میانگین کشوری نزدیک‌ است.

وی با اشاره به اینکه توسعه ساختار پلیس از برنامه‌های شاخص پلیس پیشگیری است، افزود: در دنیا به ازای هر 10 هزار نفر جمعیت پنج تا هفت نفر مامور وجود دارد این در حالی است که در کشور میانگین آن به 1.8 نفر می‌رسد که این وضعیت در مقایسه با شاخص جهانی مطلوب نیست.

سردار شرفی گفت: باید استقرار پلیس از لحاظ شاخص‌ها و استانداردهای کمی به ویژه در مناطق کوچک، دور افتاده و روستایی افزایش یابد که در این زمینه هدف‌گذاری‌هایی انجام شده و به محض تامین اعتبارات این اقدامات تحقق خواهد یافت.

وی با اشاره به لزوم بکارگیری فناوری و تکنولوژی در کشور، تصریح کرد: 1800 پاسگاه و کلانتری در سطح کشور وجود دارد که فاقد شبکه بوده و کارها به صورت سنتی انجام می‌شود.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا ادامه داد: یکی از اولویت‌های سال جاری وصل کردن 800 کلانتری و پاسگاه به شبکه به منظور ارائه خدمات تکنولوژی و فناوری به مردم بوده است.

وی گفت: سال گذشته حدود 25 میلیون بار مراجعه کننده به پاسگاه و کلانتری گزارش شده که با هدف‌گذاری‎های انجام شده و با استفاده از فناوری و تکنولوژی امسال شش میلیون نفر از مراجعه‌کنندگان به پاسگاه‌ها و کلانتری‌ها کاهش یافته است.

سردار شرفی افزود: در چهارمحال و بختیاری با توجه به هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی مطلوب و همچنین همراهی مردم و مسئولان، 18 درصد از مراجعه کنندگان به پاسگاه‌ها و کلانتری‌ها کاهش یافته که وضعیت مطلوبی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به افزایش توان و تحرک در کلانتری و پاسگاه‌ها، تصریح کرد: زیرساخت‌های موجود در کلانتری و پاسگاه‌های کشوری رو به فرسودگی هستند که باید مورد توجه جدی قرار می‌گرفت و پیش‌بینی شده که در برنامه پنج ساله ششم توسعه، اعتبارات در این زمینه تخصیص یابد.

سردار شرفی با اشاره به اینکه خودروهای موجود در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها عمر قانونی خود را کرده‌اند، گفت: طبق بررسی‌های انجام شده بسیاری از کلانتری‌ها کمتر از 50 درصد خودرو دارند که انتظار می‌رود با توجه به محرومیت‌هایی که از لحاظ توان و تحرک در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، توجه ویژه‌ای شده و بیشترین سهم به این استان تخصیص داده شود.

وی با اشاره به اینکه جرایم خشن از جمله سرقت مسلحانه سرقت به عنف، زورگیری و.. از شاخص‌های جرایم در سطح کشور و استان محسوب می‌شود که در سطح کشور کاهش داشته است، خاطرنشان کرد: جرایم خشن در کشور و به تبع آن در استان کاهش یافته که سرقت مسلحانه در چهارمحال و بختیاری به طور متوسط 30 تا 100 درصد کاهش یافته است و سرقت‌ به عنف در سطح کشور در طی هشت ماه امسال 100  درصد کشف شده است.

وی با اشاره به اینکه بحث نزاع‌های فردی و جمعی از موضوعات مهمی است که ناجا با آن درگیر است، گفت: بیشترین آمار جرایم مربوط به این حوزه بوده که سرقت از اماکن خصوصی از عمده مسائلی است که پلیس پیشگیری با آن روبه رو است و متاسفانه به دلیل تعطیلی برخی از واحدهای تولیدی و کارخانه‌ها بستر سرقت برای افراد سودجو فراهم شده که امید است متولیان امر مراقبت‌هایی در این زمینه داشته باشند.

سردار شرفی با اشاره به اینکه تصادفات منجر به جرح و خسارتی در حال افزایش است، تصریح کرد: باید در این زمینه فرهنگ‌سازی مطلوبی انجام شود تا با افزایش کیفیت خودرو و رعایت نکات ایمنی، تصادفات کاهش یابد.

انتهای پیام

نظر شما