شناسهٔ خبر: 22981434 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

بودجه ۹۷ به دلیل ماهیت ترکیبی، شفاف تر خواهد بود

خبرگزاری شبستان: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بودجه سال ۱۳۹۷ به دلیل ماهیت ترکیبی منابع بخش دولتی و خصوصی که دارد، شفاف تر بوده و منطقی و واقعی تر عمل خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، علی محمد احمدی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد امروز ( 22 آذر ) در نشست شورای برنامه ریزی استان، گفت: رویکرد دولت در منطقی و واقعی کردن بودجه با ترکیب منابعی که دارد، مهم بوده و دولت تلاش می کند تا در لایحه بودجه سال آینده، منافع مردم و کشور را تبدیل به قانون کند.  

 

وی تصریح کرد: دولت تاکید دارد، آرام آرام به جای این که پروژه ها دولتدولت باشد، به سمت مشارکت بخش خصوصی برود تا بخشی از منابع پروژه ها از بیرون تامین و تزریق شود.

 

احمدی ابراز داشت: هرچند ساز و کار بودجه ای منطقی نبوده و دولت در چهار سال گذشته با وجود تحریم ها، محدودیت منابع و کاهش بهای نفت مواجه بوده، اما هیچ گاه اظهار تنگنا نکرد و در بخش پروژه ها اقدامات مهمی انجام گرفته است.

 

به گفته استاندار کهگیلویه و بویراحمد، به دلیل این که بودجه ریزی منطقی نبوده در بالاترین شرایط خوب منابعی حدود 60 درصد تخصیص ها انجام شده و در مجموع به طور میانگن نزدیک به 40 درصد تخصیص ها صورت گرفته است.

 

وی عنوان کرد: دولت در برنامه بودجه ای سال 1397 به سمت منطقی و واقعی کردن بودجه حرکت کند و در این خصوص، مسئولین دستگاه های اجرائی در مورد احکام لایحه بودجه سال آینده پیشنهادات خود را ارائه دهند تا در کمیسیون ها که بحث می شود، مورد توجه قرار گیرد.

 

احمدی به موضوع بحث هدفمندی یارانه ها با ایجاد برنامه های اجتماعی و آموزشی دولت در بودجه سال آینده اشاره کرد و اظهار داشت: برای استان ما که جمعیت زیادی تحت پوشش نهادهای حمایتی و زیرساخت های ضعیف تری دارد، هدایت و مدیریت بودجه هدفمندی یارانه ها موثر خواهد بود.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: شفافیت در بودجه و تمرکز زدائی از دیگر برنامه های دولت در بودجه سال 97 است که در این خصوص، مناطق محروم و کمتر برخوردار مورد توجه و هدف منابع پایدار قرار خواهند گرفت.

 

وی یادآور شد: برخی از پروژه های کلان در استان داریم که به لحاظ مدت زمان اجرا به سمت ربع قرن می روند و با برنامه های بودجه سال 97 تلاش می شود تا با شفاف سازی منابع و بودجه ریزی، مشکلات کاهش یابد.

 

احمدی رعایت عدالت، ارائه فرصت برای همه و بحث محرومیت زدایی را از دیگر برنامه بودجه ای سال آینده برشمرد و گفت: دولت در خصوص سهم بودجه و اعتبارات نفت ویژه مناطق نفت خیز، قطعا تصمیمات ارزنده ای خواهد گرفت.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: دولت در تلاش است تا در برنامه های خود با کاهش وابستگی به منابع نفت، با گسترش پایه مالیاتی و جلوگیری از فرار مالیاتی، به سمت تامین منابع حرکت کند و هر چند استان ما به لحاظ برخی مشکلات با تنگنا مواجه است، اما باید در این خصوص دولت را یاری کرد

 

وی با بیان این که، پیشتر دستگاه های اجرایی استان موظف شده بودند که در راستای برنامه ششم توسعه و دیگر اسناد بالادستی برنامه پنج ساله خود را برای تدوین سند پنج ساله استان به استانداری ارائه دهند، تاکید کرد: مدت زمان تعیین شده 26 آذرماه جاری است و باید نسبت به این مسئله مهم توجه ویژه داشت

نظر شما