شناسهٔ خبر: 22980226 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

ساختمان های مناطق زلزله خیز استان کرمان مقاوم سازی شده اند

معاون عمرانی استانداری کرمان گفت: از آنجا که در جهت ایمن و مقاوم سازی ساختمان ها اقدامات زیادی شده؛ میزان تلفات به میزان زیادی کاهش یافته است. رئیس رسانه ملی در مراسم رونمایی از طرح ها و ابتکارات حوزه رسانه، از تعامل خوب صدا و سیما با شرکت های دانش بنیان خبر داد و گفت: بسیاری از نیاز های خود را از این شرکت های ایرانی تهیه می کنیم. برزو ارجمند بازیگر سینما و تلویزیون اینستاگراش را با دلنوشته ای به مناسبت سومین سال درگذشت پدرش انوشیروان ارجمند به روز کرد. مهران مدیری در دومین شب از سری جدید «دورهمی»، به گفتگو با حمید هیراد خواننده موسیقی پاپ کشور می‌پردازد. مهران مدیری در اولین فصل از دورهمی به گفت و گو با محمد رضا شریفی نیا نشست. شهره سلطانی اینستاگرامش را با عکسی از 23 سال پیش خود به روز کرد. منوچهر هادی کارگردان و فیلمنامه‌نویس سینما و تلویزیون و همسر یکتا ناصر از بازیگران کشور در اینستاگرامش عکسی جالب از دخترش در حال نگاه کردن به ارژنگ امیرفضلی منتشر کرد. پیمان معادی بازیگر سینما و تلویزیون کشور با انتشار پستی در اینستاگرامش تولد زنده یاد ناصر حجازی را تبریک گفت. صفحه رسمی سریال «شهرزاد» در اینستاگرام خبر از زمان دقیق پخش فصل سوم این مجموعه داد. سام درخشانی بازیگر سینما و تلویزیون اینستاگرامش را با خبر تولد دخترش به روز کرد. روزگاری فراغت خانواده‌های ایرانی به امور هنری می‌گذشت؛ مادربزرگ‌ها استاد قصه‌گویی بودند و مادرها اگر قالیبافی و گلدوزی نمی‌کردند، حتما با دست‌های خودشان عروسکی برای فرزندانشان می‌ساختند، پدرها هم معمولا اهل شعر بودند و موسیقی؛ یا سازی می‌نواختند یا خط می‌نوشتند و مهمانی‌ها و شب‌نشینی‌ها به قصه‌گویی می‌گذشت. حالا یک بار دیگر هنر ابزار و بهانه‌ای شده برای راه یافتن به دل خانواده‌های ایرانی در یک برنامه تلویزیونی به‌نام مهمانخانه. چهار دستاورد جدید فناوری رسانه کشور در مراسم اختتامیه چهاردهمین اجلاس سراسری فناوری رسانه با حضور رئیس سازمان صداوسیما رونمایی شد. خیابان ایران با محوریت دفاع مقدس هر جمعه از رادیو ایران روی آنتن می رود. مهران مدیری در دومین شب از سری جدید «دورهمی»، به گفتگو با حمید هیراد خواننده موسیقی پاپ کشور می‌پردازد. روز گذشته در پیامی تصویری مهران مدیری از آغاز ضبط این برنامه خبر داد. ملیکا زارعی (خاله شادونه) اینستاگرامش را با ع

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین از شبکه رادیویی ایران، مصطفی موسوی در گفت و گو با برنامه «سلام ایران» به زلزله اخیر برخی از شهرهای استان کرمان اشاره کرد و در این باره گفت: پس از وقوع زلزله ۶,۲ ریشتری به عمق ۱۰ کیلومتری روز گذشته در شهرستان راور استان کرمان، ستاد بحران مدیریت برای مقابله با این پدیده جلسات متعددی را برگزار کرد. در این فاصله که همه نیروها پیگیر مشخص کردن وضعیت منطقه بودند در ساعت ۱:۱۱ بامداد امروز بیست و دوم آذر؛ دو زمین لرزه، یکی به بزرگی ۶.۱ با عمق ۱۰ متر و دیگری به بزرگی ۵:۱ با عمق ۵ کیلومتر به وقوع پیوست.

وی در ادامه به آخرین وضعیت این منطقه پرداخت و در پاسخ به این پرسش که آیا آمار دقیقی از میزان خسارات وجود دارد یا خیر؟ گفت: از آنجا که سال ۸۳ منطقه راور و زرند کرمان زلزله های بزرگی را تجربه کرده و این منطقه در جهت ایمن و مقاوم سازی ساختمان اقدامات زیادی انجام داده؛ میزان تلفات این منطقه به میزان زیادی کاهش یافته است.

نظر شما