شناسهٔ خبر: 22979798 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

خشک شدن دریاچه ارومیه برای آینده‌ی مردم خطرناک است

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با انتقاد از جوابگو نبودن مسئولان در خصوص تهدیدات خشکی دریاچه ارومیه، گفت: مسئولان باید در زمینه مسائل زیست محیطی اهتمام جدی ورزند؛ چرا که خشک شدن دریاچه ارومیه برای آینده‌ی مردم خطرناک است.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، حجت الاسلام سید محمد علی آل هاشم در بازدید و افتتاح طرح‌های توسعه مجتمع پتروشیمی تبریز، با بیان این‌که مسئولان باید در زمینه مسائل زیست محیطی اهتمام جدی ورزند، گفت: با خشک شدن دریاچه ارومیه، بی شک مشکلات زیادی آذربایجان را تهدید خواهد کر د که متاسفانه کسی از تهران جوابگوی این مساله نیست، به همین دلیل بنده از مسئولان استانی خواستار جلوگیری از مضررات سایر کارخانه‌ها هستم تا مردم بیشتر از این آسیب نبینند.

وی با تاکید بر این‌که باید در راه اندازی هر پروژه به موضوع مهم محیط زیست توجه شود، اظهار کرد: بحث آب، خاک، هوا و جنگل ها در سالم ماندن محیط زیست حائز اهمیت هستند و باید همگی در راستای سالم ماندن محیط زیست اهتمام جدی ورزیم. 
  
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان این‌که داشتن فضای سبز یکی از ویژگی‌های مهم مجتمع پتروشیمی تبریز محسوب می‌شود، افزود: حدود یک چهارم فضای مجتمع پتروشیمی تبریز فضای سبز بوده که این موضوع در راستای سالم ماندن محیط زیست خیلی مهم است، با این حال مجتمع پتروشیمی تبریز باید بیش از گذشته برنامه‌های خود را در قالب و فرآیند مدیریتی، جنبه‌ها و آثار محیط زیستی، مدیریت پسماند، فرآیند مدیریتی پایش و اندازه گیری آلاینده‌های زیست محیطی انجام دهد. 
  
حجت الاسلام آل هاشم با تاکید بر این‌که مسئولان مجتمع پتروشیمی باید توجه زیادی نسبت به سالم ماندن محیط زیست داشته باشند، بیان کرد: طی بازدیدی از روستای کجوار، مردم آن منطقه گلایه می‌کردند که برخی از کوره‌های پالایشگاه فاقد فیلتر هستند و این علل موجب دشواری زندگی آن‌ها شده است، که باید در اولویت نسبت به این موضوع توجه شود.
وی با بیان این‌که برخی از اقدامات انجام شده‌ی این مجتمع جهت سالم‌سازی محیط زیست قابل تقدیر است، گفت: مسئولان این مجتمع باید در این راستا هر چه در توان دارند، به کار گیرند، چرا که مشکلات زیست محیطی پیامدهای بسیارمخربی برای مردم و محیط زندگی به دنبال دارد. 
  
انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما