شناسهٔ خبر: 22979768 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

از سوی معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد

نتایج دومین جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اعلام شد

معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، نتایج دومین جشنواره سراسری نشریه‌های دانشجویی این دانشگاه را اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، نتایج دومین جشنواره سراسری نشریه‌های دانشجویی این دانشگاه را اعلام کرد.

بنابراین گزارش، قرار است مراسم اختتامیه دومین جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، دوم دی با حضور فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین شماری از مسئولان کشوری و سایر مسئولان فرهنگی دانشگاه، به میزبانی واحد شهرقدس برگزار شود.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی و نمایشگاه آثار منتخب، از جمله فعالیت‌های جانبی این جشنواره به شمار می‌آید.

معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با هدف ارتقای انگیزشی دانشجویان، شناسایی، معرفی و تجلیل از پدیدآورندگان آثار فاخر نشریه های برتر دانشجویی و همچنین تربیت دانشجویان متعهد و متخصص اهل قلم، برگزاری دومین جشنواره سراسری نشریات دانشجویی این دانشگاه را در دستور کار خود قرار داده است.

* کلانتری: دانشجویان اهل قلم، این عرصه را یک توفیق الهی و انقلابی بدانند

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه اعلام اسامی برگزیدگان جشنواره نشریات دانشجویی این دانشگاه، برگزاری جشنواره نشریات دانشجویی را یک اقدام با ارزش و مهم فرهنگی و نشاط آور در فضای دانشجویی دانست و خطاب به دانشجویان اهل قلم این دانشگاه، گفت: این عرصه را که در اختیار شما قرار گرفته یک توفیق الهی و انقلابی بدانید و از آن به عنوان زیرساختی که در آینده می تواند برای خدمتگذاری به کشور و نظام آموزش عالی و پژوهش، مورد استفاده قرار گیرد، کمال استفاده را ببرید.

کلانتری افزود: نشریه های دانشجویی، یکی از عرصه های بسیار مهم در دانشگاه است. البته بحث تیراژ این نشریه ها خیلی مطرح نیست بلکه خود تمرین نوشتن، موضوعیت دارد. قلم به دست گرفتن یک دانشجو بسیار مهم است و به حتم ارزش هزینه کردن را دارد.

وی خاطرنشان کرد: دانشجویی که قلم به دست می‌گیرد، قدرت ابتکار پیدا می‌کند، روحیه اش متحول می شود،‌ نشاط خاصی پیدا می کند و گرفتار رکود علمی و انزوا نمی شود.

کلانتری ادامه داد: فلسفه نشریه دانشجویی همین است و اگر کار با دقت و پژوهش انجام شود و تشویق و حمایت در دستور کار مسئولان مربوط قرار گیرد، فعال نشریه دانشجویی، پژوهشگر خواهد شد.

* ارایه 2 هزار و 453 اثر از 527 نشریه به دبیرخانه جشنواره 

ارایه دو هزار و 453 عنوان اثر از 527 نشریه به دبیرخانه دومین جشنواره سراسری نشریه های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، نشان از استقبال و اشتیاق فعالان حوزه نشریه و انگیزه قوی آنان در این عرصه فرهنگی دارد.

فراخوان این جشنواره در 3 بخش مستقل به شرح زیر بود:

1-  نشریات برتر شامل 14 رشته (نشریه صنفی، نشریه سیاسی، نشریه فرهنگی، نشریه اجتماعی، نشریه دینی و قرآنی، نشریه ادبی، نشریه طنز و کاریکاتور، نشریه علمی تخصصی علوم انسانی، نشریه علمی علوم پایه،  نشریه علمی علوم پزشکی، نشریه علمی فنی، مهندسی و کشاورزی،  نشریات هنری،  نشریه های الکترونیکی (مجازی) ، سایر نشریه ها مانند گاهنامه، ویژه نامه و غیره.

2-  آثار بر‌تر شامل 21رشته تیتر، خبر، مصاحبه، گزارش ،سرمقاله، یادداشت مقاله سیاسی، مقاله فرهنگی، مقاله اجتماعی، مقاله اقتصادی ، مقاله صنفی، مقاله هنری،  مقاله دینی و قرآنی،  مقاله ادبی، عکس ، طرح روی جلد،  گرافیک و صفحه‌آرایی،  طرح داخلی، کاریکاتور و طنز ، شعر و مقاله علمی.

3- مقاله های ویژه شامل 5 عنوان (اهمیت حفظ و گسترش زبان فارسی، صلح و سلام و جهان عاری از خشونت، نقش فضای مجازی در حفظ و ارتقای سطح کیفی محیط زیست، همبستگی دینی و حفظ وفاق ملی، قانون مداری و اخلاق حرفه ای).

* نتایج حاصله

 3هزار و 193 نفر در فراخوان ابتدایی در واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد سراسر کشور نام نویسی کردند. هزار و 750 اثر در مرحله مقدماتی از سوی واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد از جوایز واحدی بهره مند شدند و 135 اثر از بین واحدها و مراکز آموزشی به مرحله کشوری راه یافتند و برگزیده شدند.

مطابق آیین نامه جشنواره، برگزیدگان کشوری از جوایز ریالی و لوح تقدیر و تندیس جشنواره برخوردار خواهند شد. همچنین نفراتی که حد نصاب تعیین شده را به دست آورده باشند از جوایز واحدی برخوردار می‌شوند.

با توجه به اعلام نتایج جشنواره، مسئولان فرهنگی و اجتماعی واحدهای دانشگاهی می‌توانند طبق آیین نامه مربوط و راهنمای درج شده در سایت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی farhangi.iau.ir در این خصوص اقدام کنند.

نخستین جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی،‌ شهریور 95 به میزبانی واحد تبریز دانشگاه آزاد برگزار شده بود.

لازم به ذکر است علاقمندان برای دریافت اسامی برگزیدگان دومین جشنواره کشوری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند از طریق این فایل«   » اقدام کنند.

انتهای پیام/

نظر شما