شناسهٔ خبر: 22979767 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس سازمان غذا و دارو:

سلامت با تغذیه و کیفیت آن گره خورده است

رئیس سازمان غذا و دارو در اولین همایش بین المللی فرآورده‌های حلال گفت: در اکثر کشورهای دنیا مسلمانان زندگی می‌کنند و بحث دسترسی به فرآورده حلال برای مسلمانان اهمیت دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، غلامرضا اصغری در مراسم افتتاحیه اولین همایش بین‌المللی فرآورده‌های حلال، گفت: بحث سلامت با تغذیه و کیفیت آن گره خورده است. اهمیت کیفیت مواد غذایی، توجه به حلال بودن مواد خوراکی و آشامیدنی را بیشتر می‌کند. این موضوع می‌تواند به تامین سلامت جسمی و روحی و معنوی نیز کمک کند.

وی با بیان این‌که سلامت روحی و معنوی و حلال بودن مواد غذایی مصرفی به اعتقادات ما باز می‌گردد، افزود: در کشورهای اسلامی دغدغه حلال بودن مواد غذایی وجود دارد. همکاری بین علما و دانشمندان و کارشناسان غذا و دارو می‌تواند کمک کند که تجربیات در این زمینه منتقل شود.

 

 

معاون وزیر بهداشت اظهار کرد: در اکثر کشورهای دنیا مسلمانان زندگی می‌کنند و بحث دسترسی به فرآورده حلال برای مسلمانان اهمیت دارد. این توجه به مواد غذایی حلال، نیاز همه مسلمانان است. همکاران ما نیز در سراسر کشور وظیفه نظارت بر کیفیت فرآورده‌های غذایی را بر عهده دارند و به این موضوع توجه می‌کنند.

اصغری در پایان گفت: فرآورده حلال به جز بحث حلیت، به پاک بودن آن هم باز می‌گردد؛ مواد غذایی حلال باید طوری باشد که از طریق شرعی به دست آمده باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما