شناسهٔ خبر: 22979708 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

کنگره‌ی بین‌المللی نظامی گنجوی در تبریز برگزار می‌شود

 کنگره‌ی بین‌المللی "نظامی گنجوی"، هفتم اسفندماه سال جاری در تالار تربیت معلم تبریز برگزار می‌شود."مسلم اورنگی"، رئیس سازمان بسیج فرهنگیان آذربایجان شرقی

صاحب‌خبر -  کنگره‌ی بین‌المللی "نظامی گنجوی"، هفتم اسفندماه سال جاری در تالار تربیت معلم تبریز برگزار می‌شود.

"مسلم اورنگی"، رئیس سازمان بسیج فرهنگیان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی در این خصوص اظهار کرد: این همایش با هدف پاسداشت بزرگان علمی و فرهنگی کشور برگزار می‌شود که "حکیم نظامی گنجوی" نیز یکی از آن‌ها به شمار می‌آید. این شاعر که اصالتا آذری زبان بوده، تمامی اشعارش به زبان فارسی سروده شده است که این نیز نشانگر عشق و علاقه‌ی او به زبان فارسی و ایران است.
وی با اشاره به محورهای این کنگره گفت: نقش زبان فارسی در منظومه فکری ادبی نظامی، فرهنگ شناسی اشعار نظامی، مروری بر زندگی نامه و دیدگاه‌های وی، نقش نظامی در ادبیات جهان، مروری بر عرفان، نگاه‌های فلسفی و جامعه شناختی نظامی و فرهنگ شناسی اشعار وی از جمله محورهای این کنگره به شمار می‌آیند.
وی با اشاره به ارسال مقالات به صورت آنلاین به این کنگره بیان کرد: ارسال مقالات به صورت آنلاین و از طریق سایت کنگره امکان پذیر است. پس از دریافت آنلاین، مقالات به داوران ارسال می‌شود.
اورنگی افزود: انجمن‌های ادبی و دانشگاه‌های مختلف نیز استقبال خوبی از این کنگره کرده‌اند و تعداد مقالات ارسالی روز به روز در حال افزایش است. متقاضیان می‌توانند آثار خود را تا ۳۰ دی ماه سال جاری به آدرس اینترنتی www.nezamiganjavi.com ارسال کنند.


انتهای پیام

نظر شما