شناسهٔ خبر: 22979652 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس صنعت، معدن و تجارت جم:

موانع تولید در شهرستان جم رفع می‌شود/ حمایت از واحدهای صنعتی

بوشهر - رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان جم از رفع موانع و مشکلات پیش روی واحدهای تولیدی و صنعتی و کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سید اکبر حسینی صبح چهارشنبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اظهار داشت: این کارگروه با هدف بررسی موانع و مشکلات پیش روی واحدهای تولیدی اعم از صنعتی و کشاورزی به منظور حل مسائل و مشکلات تشکیل شده است.  

وی افزود: دولت تدبیر و امید در سال جاری اراده‌ای جدی در رفع موانع و مشکلات واحد های تولیدی در راستای عملیاتی کردن برنامه‌های اقتصاد مقاومتی دارد.

حسینی عنوان کرد: عمده مشکلات واحدهای تولیدی در زمینه بدهی معوق به بانک‌ها، مسایل بیمه‌ای، زیر ساختی، عدم وجود شهرک و نواحی صنعتی، آب، هزینه‌های بالای انرژی و غیره است که در جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید  مورد بررسی و رسیدگی قرار می گیرد.

وی گفت: مقرر شد از واحدهای تولیدی مستقر شهرستان به طور مستمر بازدید به عمل آید و مسائل و مشکلات آنان از نزدیک مورد رسیدگی و تصمیم گیری قرار گیرد.  

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت جم تصریح کرد: اقدامات خوبی در حمایت از تولید نظیر ابلاغ تسهیلات بانکی با بهره پایین در قالب قانون حمایت و توسعه اشتغال بخش روستایی و ماده ۱۸ به کارگروه اشتغال شهرستان‌ها انجام شده است که می‌تواند منجر به رشد و توسعه اقتصادی شود.

حسینی با اشاره به اجرای طرح رونق تولید تصریح کرد: واحدهای تولیدی دارای مشکل نظیر سرمایه در گردش، اقساط معوقه بانکی، امور مالیاتی و غیره  می توانند بمنظور فعالیت واقعی واحد خود، درخواست لازم را به این اداره به منظور طرح در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ارائه کنند تا نسبت به بررسی و تصمیم‌گیری برای رفع مشکل اقدام شود.

وی با تاکید بر ادامه روند حمایت از طرح‌ها و واحدهای صنعتی و  تولیدی این شهرستان بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در سال جاری افزود: روند پرداخت تسهیلات بانکی مورد نیاز برای فعال کردن بنگاه‌های اقتصادی و طرح‌های صنعتی از طریق بانک‌ها در دست اجرا است.

حسینی از صاحبان واحدهای تولیدی و متقاضیان دریافت تسهیلات مورد نیاز خواست تا با ارائه مدارک و مستندات خود بمنظور بهره مندی از فرصت موجود برای افزایش رونق اقتصادی به این اداره مراجعه کنند.

نظر شما