شناسهٔ خبر: 22979648 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برگزاری دوره های رایگان صنایع دستی در روستاهای بیرجند

مدیرعامل شرکت تعاونی دهیاری های بخش مرکزی بیرجند از برگزاری دوره های رایگان آموزش صنایع دستی در روستاهای شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ خراشادی زاده مدیرعامل شرکت تعاونی دهیاری های بخش مرکزی بیرجند گفت : بر اساس طرح آموزش رایگان صنایع دستی در استان ، از کارآموزان آزمون گرفته می شود و پس از آن به کارآموزان برتر دار و مصالح لازم برای تولید حوله را به صورت رایگان در اختیار آن ها قرار می دهد.


وی افزود : شرکت تعاونی تولیدات این هنرمندان را به صورت تضمینی از آن ها خریداری نیز می کند.


خراشادی زاده با اشاره به اینکه این طرح برای اولین بار در 25 درصد از روستاهای استان اجرایی شده است، گفت: این طرح در راستای شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال برای تولید اشتغال روستاییان به ویژه در حوزه بانوان پایه ریزی شده است وتا کنون این طرح در حدود 15 روستای پرجمعیت برگزار شده است.


حجت الاسلام سید محمد باقر عبادی نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف گفت : در حال حاضر وضعیت بیکاری خیلی نامناسب است که طرح‌های بلند مدت برای آن کم است و طرح ضربتی می‌‌خواهد و چیزی که چشمه جوشان اشتغال می‌تواند باشد صنایع دستی و گردشگری است.


وی بر توجه و مدیریت صنایع دستی استان مانند فرش به ویژه حوله بافی و توبافی در منطقه تاکید کرد وافزود : خراسان جنوبی می‌تواند تمام نیاز کشور و حتی خارج از کشور را در این حوزه تامین کند.


عبادی گفت : در صندوق حمایت از هنرمندان صنایع دستی بانک مرکزی مکلف شده با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی مسکن افراد فعال در صنایع دستی را تامین کند.


وی عنوان کرد: مالیات بر ارزش افزوده در این بخش صفر شده که موجب می‌شود قیمت تمام شده کالا برای مصرف کننده کم شود و مردم رغبت بیشتری برای خرید داشته باشند.


عبادی تصریح کرد: همچنین دولت مکلف شده قالیبافان را زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دهد و بازارچه‌های مرزی نیز برای صادرات صنایع دستی وظیفه دارند که در این زمینه کمک کنند.
انتهای پیام/ک


دوره های رایگان صنایع دستی در 25 درصد روستاهای بیرجند اجرا شد

نظر شما