شناسهٔ خبر: 22979481 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

عضو جریان حکمت ملی عراق در گفتگو با مهر:

عراق توانایی همگرا کردن کشورهای منطقه را دارد

عضو دفتر سیاسی جریان حکمت ملی با تاکید بر بازسازی عراق در دوران پساداعش گفت: عراق پس از پیروزی‌های اخیر این توانایی را دارد که دیدگاه کشورهای منطقه را به یکدیگر نزدیک کند.

صاحب‌خبر -

«رعد حیدری» یکی از اعضای دفتر سیاسی جریان حکمت ملی در گفتگو با خبرنگار مهر و در پاسخ به سوالی درباره برنامه‌های این جریان در انتخابات آتی عراق اظهار داشت: برنامه‌های ما، برنامه‌های ملی فراگیر بوده که تمام مردم عراق را در بر می‌گیرد؛ امروز خواسته‌های ملت عراق تغییر کرده و مردم عراق گفتمانی ملی را دنبال می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد از ملت عراق را جوانان تشکیل می‌دهند، افزود: بنابراین باید برنامه‌های ما بر اساس خواسته‌های جوانان باشد و هر برنامه‌ای که آنان را در بر نگیرد پروژه‌ای ناموفق به شمار می‌آید.

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه پس از پیروزی‌هایی که در جنگ علیه داعش به دست آوردیم، امروز باید در زمینه سیاسی و در زمینه بازسازی عراق، رشد اقتصادی و رفاه اجتماعی به دستاوردهایی برسیم، تصریح کرد: عراق باید به محوری برای کشورهای منطقه تبدیل شود و به جای آنکه جایگاهی برای رویارویی کشورها باشد، به مکانی برای رسیدن کشورهای منطقه به یکدیگر تبدیل شود.

حیدری ادامه داد: عراق پس از پیروزی‌های اخیر این توانایی را دارد که دیدگاه کشورهای منطقه را به یکدیگر نزدیک کند.

وی با ذکر این نکته که بازسازی عراق و به خصوص شهرهای ویران شده موضوعی است که پس از داعش باید به آن توجه کرد، اظهار داشت: در این زمینه باید به مناطق میانی و جنوبی عراق که در عملیات آزادسازی مناطق غرب مشارکت داشتند نیز توجه ویژه‌ای شود.

عضو دفتر سیاسی جریان حکمت ملی با بیان اینکه امروز نیازمند تغییر چهره‌های سیاسی عراق هستیم، گفت: ۱۴ سال است که چهره‌های سیاسی عراق تغییری نکرده‌اند و احزاب همان‌ احزاب گذشته هستند که نیاز است با وجود احزاب قدیمی راه را برای برنامه‌ها و چهره‌های جدید باز کنیم.

حیدری ادامه داد: امروز احزاب و جریان‌های جدیدی در حال شکل گیری هستند که یکی از آنها جریان حکمت ملی است. این جریان با وجود آنکه ریشه‌های عمیقی دارد، یک جریان جدید به شمار می‌آید. در واقع جریان حکمت پیشینه‌ای صد ساله دارد که به زمان مرجع بزرگ آیت‌الله حکیم و انقلاب علیه انگلیس باز می‌گردد، اما با ابزارهایی جدید که متناسب با خواسته‌های ملت عراق است، کار خود را آغاز کرده‌ایم.

عضو دفتر سیاسی جریان حکمت ملی در پاسخ به سوال دیگری در این باره که آیا جریان حکمت ملی این قابلیت را دارد که خواسته‌های مردم عراق را برآورده کند، تصریح کرد: بله، گفتمان جریان حکمت، ملی بوده و در داخل جریان حکمت، از طائفه‌های مختلف عراق از جمله اهل سنت، شیعیان، کردها و ترکمان‌ها حضور دارند.

نظر شما