شناسهٔ خبر: 22979025 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رییس پلیس کشور:

مبارزه با قاچاق و مواد مخدر از اولویت‌های ناجاست

نمایندگی کردستان / نمایندگی کردستان

فرمانده ناجا بر برخورد پدرانه و دلسوزانه فرماندهان و مدیران با کارکنان تاکید و همچنین نظارت و بازرسی بر روند انجام ماموریت ها را یک اصل مهم و موثر معرفی کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش ایسنا، سردار حسین اشتری در جلسه جمع بندی نهایی نظارت ستادی فرماندهی انتظامی استان کردستان ضمن تاکید بر الزامات نظارت های تخصصی اظهار کرد: اگر نظارت و بازرسی کافی نباشد کارها پیشرفت نمی کند .

وی با تشریح مصادیق نظارت های محسوس و غیر محسوس افزود: نظارت جزء لاینفک فرماندهی و مدیریت است و اصولا ظهور فساد اداری در برخی سازمان ها ناشی از نبود نظارت کافی می باشد .

سردار اشتری در ادامه، بهره مندی از رویکرد تنبیه و تشویق به جا در نظارت ها را به عنوان تاثیرگذارترین عنصر در اصلاح و تغییر الگوهای رفتاری و عملکردی کارکنان معرفی و بیان کرد: در این خصوص فرماندهان باید برخورد پدرانه و دلسوزانه داشته باشند؛ طوری که کارکنان تحت امر صلاح خود را در تصمیم فرمانده و به نفع خود احساس کنند .

این مقام ارشد انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر و تشکر از زحمات همکاران در انتظامی کردستان، با اشاره به نقش آموزش در پیشبرد اهداف، بیان کرد: آموزش محوری باید از اولویت ها باشد، همواره باید در توجه به رویکرد آموزش اهتمام ویژه ای داشته باشیم .

سردار اشتری در این خصوص به آموزش های اولیه عملیاتی برای کارکنان انتقالی به استان مرزی کردستان اشاره و این مهم را از مصادیق بارز حرفه ایی گرایی و تخصص گرایی بیان کرد .

وی در ادامه با اشاره به چالش های مختص استان کردستان از جمله قاچاق خاطرنشان کرد: مبارزه با معضل قاچاق از اولویت های اساسی نیروی انتظامی است، جلوگیری از ورود کالای قاچاق به کشور به عنوان یک رویکرد جدی توسط پلیس دنبال می شود، توجه به ساختارها و کنترل بازارچه های مرزی بخشی از برنامه های ناجا است .

فرمانده ناجا در پایان با اشاره به اهمیت مسئولیت پذیری، تعهد در قبال مسئولیت و پیگیری امور ادامه داد: فرمایشات مقام معظم رهبری و منویات ایشان را نقشه راه خود می دانیم و بر تحقق این تدابیر تاکید ویژه ای داریم .

  گفتنی است، تشریح اقدامات در خصوص بهبود وضعیت معیشتی کارکنان بخشی دیگر از سخنان فرمانده نیروی انتظامی در این برنامه بود .

مبارزه با قاچاق و مواد مخدر از اولویت های نیروی انتظامی است

سردار اشتری در دیدار با نماینده ولی فقیه و نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با تشریح عملکرد پلیس، بیان کرد : امنیت مطلوبی را  در کردستان شاهدیم.

وی خطاب به نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: با حمایت های بی دریغ حضرتعالی، روند روبه رشدی را در ماموریت های نیروی انتظامی در این استان شاهد هستیم.

رییس پلیس کشور  با اشاره به امنیت مطلوب کشور تاکید کرد: این امنیت مطلوب پس از عنایت خداوند و تدابیر مقام معظم رهبری مرهون تلاش های نیروهای مسلح از جمله نیروی انتظامی است، فرصت خدمتگزاری به مردم را قدر می دانیم.

سردار اشتری در خاتمه خاطرنشان کرد: مبارزه با قاچاق و مواد مخدر از اولویت های نیروی انتظامی است و برای تحقق این مهم، مرزهای کشور توسط مرزبانان به صورت شبانه روزی  کنترل و رصد می شود.

براساس گزارش سایت پلیس، آیت الله" حسینی شاهرودی"  در این دیدار، با اشاره به امنیت مطلوب استان کردستان گفت: امنیت و آرامش استان را مرهون زحمات نیروهای انتظامی، امنیتی و نظامی هستیم.

نماینده ولی فقیه و نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در خصوص قاچاق و پیامدهای منفی این معضل توضیحاتی ارائه کرد.

انتهای پیام

نظر شما