شناسهٔ خبر: 22978973 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

طبق یک نظرسنجی؛

" فساد دولتی با آمدن ترامپ بسیار بدتر شده است"

نتایج نظرسنجی جدیدی نشان می‌دهد، آمریکایی‌ها معتقدند فساد با روی کار آمدن ترامپ افزایش یافته است و مردم از ترس تبعات، فساد را گزارش نمی‌دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از وبسایت موسسه مردم‌نهاد شفافیت بین‌الملل، در آستانه روی کار آمدن ترامپ بحث‌های زیادی درباره تضاد منافع او به وجود آمد. در شرایطی که رئیس‌جمهوری منتخب از تحقق ابتدایی‌ترین تدابیر شفافیت از جمله مالیات خودداری می‌کرد، کارشناسان از دو حزب به او تاختند. دیوید فروم، متن نویس سابق سخنرانی‌های جورج بوش نسبت به دزدسالاری هشدار داد. رئیس بخش اخلاقیات این دولت بعدا با هشدار مشابهی استعفا کرد.

نظرسنجی جدید ماه‌های اکتبر و نوامبر موسسه مردم‌نهاد شفافیت بین‌الملل، نگرانی‌ مردم آمریکا را در سطح گسترده‌تری نشان می‌دهد. از ۱۰۰۵ شرکت‌کننده در این نظرسنجی استفاده شد و آنها معتقد بودند که فساد امسال افزایش یافته، دولت در مبارزه با آن عملکرد بدتری داشته، و مردم از گزارش آن ابا دارند. یک‌سوم از پاسخ‌دهندگان (۳۴ درصد) گمان می‌کنند فساد در طول سال گذشته "بسیار زیاد" افزایش یافته که قابل مقایسه با ۱۳ درصد سال ۲۰۱۶ است.  

آمریکایی‌ها دولت ترامپ را مقصر بدتر شدن وضعیت می‌دانند. دو سوم از مردم معتقدند که دولت آمریکا عملکرد بدی در مبارزه با فساد در دولت دارد و ۴۱ درصد گمان می‌کنند عملکرد آن "بسیار بد" است. (تنها ۲۱ درصد در سال ۲۰۱۶ معتقد بودند عملکرد دولت بسیار بد است.)

پاسخ‌دهندگان همچنین تاکید داشتند کسانی که فساد را مشاهده می‌کنند از گزارش کردن آن می‌ترسند. بیش از نیمی از آنها گفتند مردم فساد را گزارش نمی‌دهند چرا که از تبعات آن می‌ترسند.

یک نقطه امید در این میان وجود دارد؛ اعتقاد به قدرت مردم عادی برای مبارزه با فساد همچنان بالاست. ۲۸ درصد از شرکت‌کنندگان در پاسخ به اینکه بهترین راه مقابله با فساد چیست، تاکید داشتند که باید به نامزدهای پاک در انتخابات رای داد، ۲۱ درصد هم گفتند باید زمانی که آن را مشاهده و یا تجربه کردید، آن را گزارش دهید.  

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما