شناسهٔ خبر: 22978531 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نماینده تهران: حمایت از آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها نباید صرفا در کلام باشد

یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت از آموزش و پرورش و دانشگاه ها نباید در کلام باشد بلکه باید به نهاد تعلیم و تربیت اعتبارات ضروری تعلق گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، داوود محمدی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز -چهارشنبه- مجلس اظهار کرد: مدت کوتاهی از آغاز سال تحصیلی گذشت، ضرورت دارد به بنیادی ترین موضوع کشور که تعلیم و تربیت و توجه به پیشرفت علمی کشور است، پرداخته شود.

وی افزود: دنیای امروز پذیرفته است که کشوری پیشرفته است که مراکز علمی و دانشگاه های آن پیشرفته باشند و در سایه تعلیم و تربیت کارآمد می توان شاهد شکوفایی نهادهای مختلف اجرایی کشور بود، اگر امروز شاهد ناکارآمدی برخی از دستگاه‌ها و نهادهای مختلف کشور هستیم عمده آن حاصل بی توجهی به علم و آموزش است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس با تاکید بر این که باید جایگاه تعلیم و تربیت درون گفتمان حاکم بر کشور نهادینه شود، بیان کرد: اگر عنصر معلم در جای حقیقی خود دیده شود و در جهات مخلتلف حرمت این قشر لحاظ گردد، شاهد پویایی در سایر حوزه ها خواهیم بود. اعتقاد و ایمان به احساس نیاز به این مهم و اهتمام و پرداختن به آن می تواند راه حل اساسی برای کشور باشد.

محمدی خاطرنشان کرد: حمایت از آموزش و پرورش و دانشگاه ها نباید صرفا در کلام باشد، بخصوص که در زمان تصویب اعتبارات هستیم، باید به نهاد تعلیم و تربیت و دانشگاه ها اعتبارا ت ضروری تعلق گیرد تا بتوانند تراز جهانی را به دست آورند.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین اظهار کرد: دولت در آغاز دوره کاری جدید خود قرار دارد سه عامل؛ برنامه ریزی، نیروی انسانی و عقلانیت باید سرلوحه کار قرار داشته باشد. دولت ضمن این که موظف به اجرای برنامه ششم توسعه است در چگونگی اجرا هم باید از آگاهان و متخصصین و تجارب دیگر کشورها استفاده کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه  ارتباط جدی و قاعده مند بین اقتصاد، صنعت و مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی لازمه پیشرفت و رسیدن به توسعه پایدار است، گفت: جناح بندی سیاسی، تنگ نظری، عدم شناسایی و بکارگیری نیروی شایسته،  کشور را در بهره گیری از نیروی کارآمد محروم کرده است و ضعف مدیریت به صورت نگران کننده ای به چشم می خورد. دولت باید انتخاب و انتصاب براساس شایستگی را جایگزین روش های دیگر کند.

وی ادامه داد: در مورد مسائل اقتصادی نیز وظیفه دولت بیش از هر زمان دیگری سنگین تر است، اقتصاد مقاومتی باید با برنامه ریزی دقیق پیش برود، بهره گیری از تجارب سایر کشورهای توسعه یافته و بومی سازی آن‌ها همدلی و همراه کردن مردم در اقدام و عمل در سرنوشت کشور حتمی و ضروری است.

محمدی همچنین بیان کرد: در سیاست داخلی و حضور آحاد مردم در حل نابسامانی ها به مانند گذشته و آثار گران قدر آن را در دفاع مقدس شاهد بودیم لازم است سرلوحه سیاست گذاری های کشور قرار گیرد.

این عضو کمیسیون آموزش مجلس ادامه داد: عموم بازنشستگان خصوصا فرهنگیان در شرایط نامناسب و نگران کننده ای قرار دارند، شایسته نیست در دوران بازنشستگی مورد بی توجهی قرار گیرند، اجرای کامل قانون مدیریت خدمات کشوری خواسته آنان است.

این نماینده اصلاح طلب مجلس در بخش دیگری از نطق خود افزود: وقایع سیاسی و امنیتی در خاورمیانه و غرب آسیا موجب نگرانی جدی است، آمریکا روی خوش به انقلاب و نظام ما نشان نداده و نخواهد داد، هدف استکبار تخریب چهره نورانی اسلام است و این  وظیفه علمای اسلام  است که در معرفی اسلام حداکثر تلاش خود را به کار گیرند.

نماینده مردم تهران در مجلس در پایان اظهار کرد: تهران به عنوان یک کلانشهر مشکلات متعددی دارد که باید به طور جدی به آن پرداخت، وجود بافت های فرسوده، آلودگی خطرناک هوا و محیط زیست، مهاجرت از اقصی نقاط کشور به تهران، حاشیه نشینی، ترافیک و .... بر همه ابعاد اجتماعی اقتصادی تاثیر می گذارد و  از جمله اموری است که دولت باید به آن بپردازد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما