شناسهٔ خبر: 22978248 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

50 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل ساختمان دانشگاه کوثر نیاز است

به گزارش ایرنا محمدعلی رباط جزی چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: پروژه آموزشی 19 مهر در سایت اداری ارکان در سال 93 شروع شد و با هزینه کرد 35 میلیارد

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا محمدعلی رباط جزی چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: پروژه آموزشی 19 مهر در سایت اداری ارکان در سال 93 شروع شد و با هزینه کرد 35 میلیارد ریال اعتبار تاکنون 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
به گزارش ایرنا در سطح کشور هشت دانشگاه تک جنسیتی ویژه دختران وجود دارد که قدیمی ترین و مهم ترین دانشگاه الزهرا است که دانشگاه کوثر بجنورد در کشور رتبه دوم را دارد و به عنوان قطب علمی در شرق کشور فعالیت دارد.
رباط جزی مساحت این مرکز آموزش عالی را هشت هزار متر مربع عنوان کرد و گفت: زیر بنای فضای آموزشی 400 متر مربع است، روند ساخت و ساز این فضا ادامه دارد اما با کمبود اعتبار مواجه هستیم.
وی اظهار کرد: اعتبار اولیه ساخت این دانشگاه نیز از محل سفر رهبری به این استان اختصاص یافته بود.
هم اکنون دانشگاه کوثر دو ساختمان آموزشی دارد که ساختمان مشاره یک در محل تربیت معلم سابق، ساختمان شماره دو نیز در فضای استیجاری در نزدیکی شماره یک است.
دانشگاه کوثر ویژه خواهران در سال 91 تاسیس، با هفت رشته تحصیلی با 250 دانشجو ر سال 93 آغاز به کار شد و هم اکنون از نظر تعداد دانشجو تک جنسیتی در بین دانشگاه های کشور از لحاظ تعداد دانشجو رتبه دوم را دارد.
هم اکنون دو هزار و 400 دانشجو در 19 رشته تحصیلی در سه دانشکده علوم انسانی، علوم پایه و علوم فنی و مهندسی این دانشگاه تحصیل می کنند.
در استان خراسان شمالی بیش از 40 هزار دانشجو در دانشگاه های دولتی، پیام نور، آزاد و سایر تحصیل می کنند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی

نظر شما