شناسهٔ خبر: 22978166 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مدیرکل بنیاد شهید شهرستان‌های استان تهران:

برطرف کردن مشکلات خانواده شهدا در قرچک در دستور کار بنیاد شهید قرار دارد

R7840/P1357/S6,60/CT11 / R7840/P1357/S6,60/CT11

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران شهرستان‌های استان تهران گفت: در بخش مددکاری سرکشی از خانواده، پیگیری مشکلات و برطرف کردن موانع کارهای اداری آن‌ها، مشاوره‌های شغلی، ازدواج، تحصیلی، خانوادگی آن‌ها به ویژه در شهرستان قرچک از اقدامات ما است.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرگزاری تسنیم از قرچک، نادر نصیری امروز در حاشیه جلسه شورای برنامه‌ریزی استان تهران مشترک با شهرستان قرچک در جمع خبرنگاران با اشاره به دلاوری شهدا اظهار داشت: اگر شهدا نبودند این عزّت کنونی محقق نمی‌شد چرا که همه کارهای خوب و بد در یک رتبه قرار ندارند و اجر و ثواب مسجد ساختن، کمک به نیازمند و شهادت در راه خدا یکسان نیست.

وی تصریح کرد: در دفاع مقدس این مجاهدین بودند که در بدترین شرایط به جانفشانی پرداختند و نبود امکانات و مجاهدت در راه خدا در شرایط سخت اجر بسیار بزرگی دارد.

مدیرکل  بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران در مورد جایگاه شهدا افزود: بالاتر از شهادت  و درجه شهدا هیچ چیزی نداریم و اگر بلایی بر ما نازل شود، به طور حتم ما اموال خود را در برابر بلا قرار می‌دهیم و جان خود را نجات می‌دهیم و اگر جان انسان در خطر باشد به طور حتم مال خود را فدای جان می‌کند؛ اما اگر در رابطه با اعتقادات و ارزش‌های ما خطری پیش بیاید به طور حتم مردم ما جان خود را فدای اعتقادات خود می‌کنند.

نصیری بیان کرد: در چنین شرایط حساسی افراد زیادی حاضرند که جان خود را فدای اسلام کنند و در جنگ تحمیلی که قدرت‌های بزرگ به صدام کمک می‌کردند، اگر مردم روحیه ایثار نداشتند و رهبری امام راحل نبود به طور حتم دشمن بر ما غلبه می‌کرد و اسلام ناب محمدی و تشیع را از بین می‌برد.

مدیرکل  بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران گفت:  شهدا در اسلام جایگاه رفیعی دارند و شفاعت‌کننده هستند و اگر کسی از لحاظ عملی ضعیف باشد اما اعتقاد خوبی داشته باشد به طور حتم شهدا می‌توانند شفیع آن‌ها باشند و خداوند این اختیار را به شهدا داده که بتوانند برای دیگران شفاعت کنند.

نصیری در ادامه با اشاره به لزوم تکریم خانواده شهدا افزود: خدماتی که ما به خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران ارائه می‌کنیم در بخش مددکاری اشتغال فرزندان شهدا و جانبازان است، که این عزیزان در اولویت جذب و بکارگیری قرار دارند.

وی بیان کرد: در بخش مددکاری سرکشی از خانواده، پیگیری مشکلات و برطرف کردن موانع کارهای اداری آن‌ها، مشاوره‌های شغلی، ازدواج، تحصیلی، خانوادگی آن‌ها به ویژه در شهرستان قرچک از دیگر اقدامات ما است.

مدیرکل  بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: حمایت همه‌جانبه از یادگاران 8 سال دفاع مقدس و خانواده‌های آنان وظیفه ذاتی مسئولان به ویژه بنیاد شهید است.

انتهای پیام/

نظر شما