شناسهٔ خبر: 22976198 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

توکلی در گفت‌وگو با پانا خبر داد

امشب، پایان مهلت ثبت‌نام کنکور ارشد/ ثبت‌نام 261 هزار داوطلب تاکنون

تهران (پانا) - مهلت ثبت‌نام داوطلبان در آزمون سراسری کارشناسی ارشد سال 97 ساعت 24 امروز چهارشنبه 22 آذرماه به پایان می‌رسد و تا کنون 261 هزار و 800 نفر در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با پانا، اظهارداشت: ثبت‌نام داوطلبان برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته از روز پنج‌شنبه 16 آذرماه آغاز شده است و امروز پایان می‌پذیرد.

حسین توکلی با بیان اینکه ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد منحصراً به صورت اینترنتی و از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش انجام می‌شود، گفت: با توجه به اینكه پرداخت هزینه ثبت‌نام به‌صورت اینترنتی انجام می‌‌شود، داوطلبان لازم است به وسیله كارت‌های عضو شبكه بانكی شتاب كه پرداخت الكترونیكی آنها فعال است با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان و پرداخت مبلغ 36 هزار تومان به عنوان وجه ثبت‌نام شركت در آزمون یك كدرشته امتحانی نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

توکلی تصریح کرد: ‌داوطلبانی كه علاوه بر رشته‌ انتخابی‌ یا امتحانی‌ اصلی (رشته‌ اول‌) علاقه‌مند به‌ شركت در رشته‌ امتحانی‌ دوم هستند، نیز ضرورت‌ دارد كه‌ كدرشته‌ امتحانی دوم را نیز در بند مربوط در تقاضانامه درج ‌کنند و این دسته از داوطلبان باید برای رشته امتحانی‌ دوم یک كارت اعتباری دیگر، به مبلغ 36هزار تومان علاوه بر كارت اعتباری اول خریداری کنند.

به گفته وی، همچنین آن‌دسته از داوطلبان متقاضی ثبت‌نام و شركت در آزمون كدرشته‌های امتحانی (اصلی و شناور) كه علاقه‌مند به شركت در گزینش رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام‌نور و موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی هستند، لازم است علاوه بر پرداخت مبالغ ثبت‌نام، نسبت به پرداخت مبلغ 11هزار تومان دیگر نیز برای اعلام علاقه‌مندی به دوره‌های مذكور، اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش با بیان اینکه آزمون كارشناسی ارشد ناپیوسته سال 97 در روزهای پنج‌شنبه و جمعه 6 و 7 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، گفت: فرایند توزیع کارت آزمون کارشناسی ارشد طی روزهای 3 تا 5 اردیبهشت ماه انجام می‌شود.

نظر شما