شناسهٔ خبر: 22975962 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

حمیده ماحوزی:

كتابخانه‌های كانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بهترين ظرفيت برای جوانان

کانون خبرنگاران نبأ: دبير شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با اشاره به اينكه نقش مطالعه در ارتقای فرهنگ جامعه مؤثر است، افزود: مطالعه كتاب با فرهنگ جامعه به‌صورت مستقيم در ارتباط است و كتابخانه‌های كانون‌های فرهنگی و هنر‌ی مستقر در مساجد محلات بهترين ظرفيت‌ موجود برای جامعه هدف و به‌ويژه نوجوانان و جوانان است.

صاحب‌خبر -

حميده ماحوزی، دبير شورای فرهنگ عمومی و مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران اينكا، نبأ، با بيان اينكه بايد فرهنگ مطالعه در جامعه نهادينه شود، اظهار کرد: توجه افراد جامعه به مطالعه مفيد و كتاب‌خوانی تأثير مثبتی بر فرهنگ عمومی جامعه دارد و ترويج فرهنگ مطالعه و علم‌آموزی باعث كاهش آسيب‌های اجتماعی می‌شود.

دبير شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با اشاره به اينكه نقش مطالعه در ارتقای فرهنگ جامعه مؤثر است، افزود: مطالعه كتاب با فرهنگ جامعه به‌صورت مستقيم در ارتباط است و كتابخانه‌های كانون‌های فرهنگی و هنر‌ی مستقر در مساجد محلات بهترين ظرفيت‌ موجود برای جامعه هدف و به‌ويژه نوجوانان و جوانان است.

وی از افتتاح و آغاز به‌كار دوازدهمين نمايشگاه كتاب استان بوشهر خبر داد و گفت: اين نمايشگاه با حضور 300 ناشر ملی و استانی در 160 غرفه با سه هزار و 500 عنوان كتاب «پزشكی، عمومی، دانشگاهی، قرآنی، حقوقی، كشاورزی، علمی، كودک و نوجوان» از 23 آذرماه به مدت يك هفته در محل سالن نمايشگاه بين‌المللی شهرستان بوشهر افتتاح خواهد شد.

ماحوزی ادامه داد: ساعات بازديد دوازدهمين نمايشگاه كتاب برای علاقه‌مندان هم‌استانی از ساعت 15 تا 21 است و از سوی اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ميزان 20 درصد تخفيف برای خريداران كتاب با بن كتاب كه در نمايشگاه توسط شعبه بانک شهر مستقر در نمايشگاه صادر می‌شود در نظر گرفته شده است و از سوی ناشران ملی نيز ميزان 10 تا 15 درصد تخفيف داده شده است.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر يادآور شد: كسانی كه در نمايشگاه، بن كتاب را از شعبه بانک شهر تهيه كردند و موفق به خريد كتاب از نمايشگاه نشدند، می‌توانند از 28 آذرماه به مدت 15 روز از كتاب‌فروشی‌های سطح استان، كتاب خريداری كنند.

وی با اشاره به اينكه روزانه سه برنامه جانبی قرآنی، فرهنگی، ادبی و هنری در دوازدهمين نمايشگاه كتاب استان بوشهر برگزار می‌شود، بيان کرد: در كافه بازار «اپليكيشن نمايشگاه بوشهر» جهت تسهيل در جست‌وجوی عناوين كتاب و ناشران طراحی شده است كه علاقه‌مندان و خريداران می‌توانند اين نرم‌افزار را از ميز خدمت و پاسخگويی در محل نمايشگاه تهيه كنند.

دبير شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در پايان با اشاره به اينكه در اين مراسم از يكی از كتاب‌های تازه نشر به قلم آيت‌الله صفايی بوشهری رونمايی می‌شود، گفت: مراسم افتتاحيه پنجشنبه، 23 آذرماه، ساعت 15 با حضور احمدی، مديركل حوزه وزارتی و مشاور ارشد وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی، آيت‌الله صفايی بوشهری، نماينده رهبر معظم انقلاب اسلامی و امام جمعه بوشهر، عبدالكريم گراوند، استاندار بوشهر در محل نمايشگاه‌های بين‌المللی بندر بوشهر برگزار خواهد شد.

حامد فكوری

نظر شما