شناسهٔ خبر: 22975550 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

رفع مشکل آنتن دهی تلفن همراه در فارس تا پایان امسال

صاحب‌خبر -
به گزارش شیرازه ، مدیر مخابرات منطقه فارس گفت: عملیات بهسازی شبکه ارتباطی همراه اول استان که با به روز رسانی ۲ هزار و ۱۹۷ سایت از شهریور پارسال آغاز شد، اردیبهشت امسال به اتمام رسید.
روزگار افزود: برای رفع مشکلات باقی مانده در بحث پوشش خطوط همراه اول، حدود ۳۰۰ بی تی اس دیگر نیز در قالب این طرح به روز رسانی شد که با اتمام آن تمام سیستم‌های بی تی اس استان به روزرسانی شد.
وی با بیان اینکه به روزرسانی و نصب آنتن‌های بی تی اس در سطح شهر با مشکل مواجه است، گفت: علت رفع نشدن این مشکل مخالفت شهروندان با نصب این آنتن‌ها به دلیل وجود شایعه خطرناک بودن تشعشع‌های آن‌ها است.
مدیر مخابرات منطقه فارس بیان کرد: برخی حساسیت‌ها در همین زمینه سبب شد که تاکنون چندین آنتن بی تی اس را از سطح شهر شیراز جمع آوری کنیم که همین امر خود سبب بروز اختلال در آنتن دهی و ایجاد مشکلاتی در شبکه ارتباطی تلفن همراه خواهد شد.
روزگار گفت: هم اینک مجوز نصب ۲۵ آنتن بی تی اس جدید در سطح شهر شیراز را دریافت کرده ایم که امیدواریم با نصب و راه اندازی آن‌ها مشکلات ارتباطی تلفن همراه در شیراز به طور کامل رفع شود.
وی از شهروندان خواست با توجه به اینکه بحث خطرناک بودن تشعشع‌های آنتن‌های بی تی اس در هیچ کجا و از سوی هیچ مجموعه‌ای ثابت و اعلام نشده، در زمینه نصب این آنتن‌ها شرکت مخابرات منطقه فارس را یاری کنند.
مدیر مخابرات منطقه فارس گفت: هم اینک در استان فارس چهار میلیون و ۳۰ هزار تلفن همراه داریم که از نظر ضریب نفوذ در کلانشهر شیراز ۱۷۰ درصد و در کل استان ۹۸ درصد است.
روزگار افزود: ضریب نفوذ تلفن ثابت و اینترنت ADSL نیز در این استان به تریب ۳۲ درصد و ۳۶ درصد است.

منبع: صدا و سیما

نظر شما