شناسهٔ خبر: 2297338 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

تحولات عراق در24 ساعت گذشته

جنگ خونین خلیفه گری داعش/السجاریه در صف آزادی/فرمان پشتیبانی هوایی

داعش تلاش دارد در ۵ سال آینده بر آسیا و آفریقا نفوذ پیدا کند/ نیروهای مسلح عراق وارد منطقه «السجاریه» شدند و ۴ تن از تک تیراندازهای داعش را به هلاکت رساندند/ العبادی فرمان پشتیابی هوایی گسترده از الانبار را صادر کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آمارها از گستردگی جنایت ها و برنامه های توسعه ای گروه تروریستی داعش در کشورهای مختلف جهان حکایت دارد.

به نقل از سی ان ان، گروهک تروریستی داعش، درصدد است با گسترش نفوذ خود در منطقه آسیا، خاورمیانه و شمال آفریقا، یک حکومت خلیفه گری تشکیل دهد.

داعش تلاش دارد در 5 سال آینده بر این مناطق نفوذ پیدا کند.

در حالی که بیشتر توجه رسانه ها به پیشروی ها و درگیری های خونبار داعش در عراق و سوریه جلب شده است، این گروه برای مثال، در شرق لیبی نیز بر مناطقی از حریم خود می افزاید.

این گزارش حاکی است، داعش همچنین هم پیمانانی نیز پیدا کرده است.

تروریست ها

از جمله اینکه تروریست های وابسته به این گروه، در 14 کشور فعال اند.

از جمله این گروه ها، گروه (تکفیری)«بوکو حرام» در نیجریه است که این گروه افراطی، مسئول ربایش بیش از 200 دانش آموز است.

این شبکه همچنین به جنایت های داعش اشاره کرد که در 5 ماه گذشته، شمار جان باختگان جنایت های داعش، به تنهایی در سوریه، به هزار و پانصد تن می رسد.

این آمار را سازمان ناظر بر حقوق بشر سوریه ارائه کرده است.

این گزارش همچنین حاکی است بیش از سه میلیون و دویست هزار تن از مردم سوریه به علت هراس از تروریست ها، کشور را ترک کرده اند.

آوارگان عراقی

لبنان و ترکیه، هر کدام بیش از یک میلیون سوری را در خود جای داده اند که بیش از نیمی از آنان، کودک اند.

دانلود

 

 


«السجاریه» در صف آزادی

نیروهای مسلح عراق وارد منطقه «السجاریه» شدند و 4 تن از تک تیراندازهای داعش را به هلاکت رساندند.

رافع عبدالکریم الفهداوی، شیخ قبیله البوفهد گفت: نیروهای مسلح عراق وارد منطقه السجاریه در شرق الرمادی شدند.

وی با اشاره به هلاکت 4 تن از تک تیراندازهای داعش گفت: جنگنده های ارتش مواضع تروریست ها را بمباران کردند.

ارتش عراق

الفهداوی افزود: نیروهای امنیتی وارد منطقه السجاریه واقع در شرق شهر الرمادی شدند و 4 تن از تک تیراندازهای داعشی را به هلاکت رساندند و درگیری های شدیدی در مرکز این منطقه به وقوع پیوست.

در همین حال، سرلشکر ستاد کاظم الفهداوی، فرمانده پلیس استان الانبار گفت: نیروهای امنیتی بزرگترین حمله داعش را به شهر الرمادی که از منطقه السجاریه شرق این شهر نفوذ کرده بودند، دفع کردند.

یخ قبیلة البو فهد پیش از این از آغاز نبرد آزاد سازی منطقه السجاریه خبر داده و گفته بود: نیروهای امینتی با کمک عشایر، نبرد ازاد سازی منطقه السجاریه واقع در شرق شهر الرمادی را آغاز کردند.

الفهداوی از ناپدید شدن تعدادی از اعضای  قبیلة البو فهد در این منطقة خبر داد و گفت: به احتمال زیاد داعش آنها را اعدام کرده است.

دانلود

 

 

 


قاتلان «رسمی» مردم در آسمان سوریه

مناطق مختلف عراق از جمله الرمادی، دیاله و اطراف کرکوک شاهد درگیری های شدید بین نیروهای عراقی و عناصر مسلح گروهک تروریستی داعش است.

منابع بیمارستانی عراقی اعلام کردند چهار زن و چهار کودک عراقی در حملات هوایی ائتلاف بین المللی به دو منزل در هیت  در غرب عراق کشته شدند و پنج نفر دیگر از جمله سه کودک نیز زخمی شدند.

منابع اعلام کردند این دو منزل با خاک یکسان شدند. گمان می رود هنوز اجسادی زیرا آوار باشند.

حمله تروریست ها به مینی بوس بعقوبه

یک منبع امنیتی در استان دیاله در شمال شرق بعقوبه اعلام کرد حمله افراد مسلح به یک خودروی غیر نظامی در شمال شرق بعقوبه شش کشته و چهار زخمی برجا گذاشت .

این منبع امنیتی گفت: مهاجمان مسلح ناشناس به یک مینی بوس در منطقه کصیبه در حومه شهر العباره حمله کردند و به طرف مسافران آتش گشودند .

فرمان پشتیبانی گسترده هوایی در الانبار

دریک بیانیه دفتر عبادی آمده است: وی «فرمان پشتیابی هوایی گسترده از الانبار، مسلح کردن فرزندانش، حمایت و تقویت نیروهای مسلح در این استان را صادر کرده است . »

این بیانیه در حالی صادر شد که نیروهای طرفدار دولت کوشیدند یک تهاجم عمده گروهک تروریستی تکفیری داعش را در داخل و اطراف رمادی مرکز استان دفع کنند.

حیدرالعبادی

در بیانیه گفته شده است عبادی پس از نشستی با شورای استانی الانبار در بغداد، دستور العمل هایی برای تقویت خطوط دفاعی این استان غربی ارائه داده است .

وی اطمینان داد که عملیات نظامی تا زمان پاکسازی استان و تثبیت اوضاع و برقراری امنیت و ثبات ادامه خواهد یافت.

داعش روز جمعه حملات چهارجانبه اش را به رمادی شهری واقع در فاصله یکصد کیلومتری غرب بغداد و یکی از آخرین مناطق استان انبار که تحت کنترل دولت قرار دارد آغاز کرده است .

نظر شما