شناسهٔ خبر: 22971431 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

راهپیمایی مردم سریلانکا در اعتراض به تصمیم ترامپ

هزاران تن از مردم سریلانکا در محکومیت تصمیم ترامپ درباره قدس راهپیمایی اعتراضی برپا کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری دولتی فلسطین، هزاران تن از مردم سریلانکا سه شنبه در محکومیت تصمیم رئیس جمهور آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن شهر قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، راهپیمایی اعتراضی برپا کردند.

بر اساس این گزارش، معترضان سریلانکایی که از پیروان ادیان و گرایش‌های سیاسی مختلف در این کشور بودند با برپایی راهپیمایی و تجمع مقابل ساختمان سفارت آمریکا در سریلانکا، ضد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و اقدام او در اعلام قدس اشغالی به عنوان پایتخت اسراییل شعار دادند.

گفتنی است گروه موسوم به «جماعت توحید سریلانکا» از مردم این کشور درخواست کرده بود برای محکوم کردن تصمیم ترامپ درباره قدس اشغالی تجمع اعتراضی برپا کنند با این حال شمار شرکت کنندگان در این تجمع و راهپیمایی، فراتر از انتظار‌ها بود و به همین سبب یگان‌هایی از پلیس و نیرو‌های امنیتی سریلانکا برای حفظ امنیت عمومی در محل مستقر شدند.

در همین حال برخی از معترضان سریلانکایی در گفتگو با خبرگزاری‌ها و شبکه‌های خبری تاکید کردند فلسطین از آن فلسطینی‌هاست و شهر قدس اشغالی هم پایتخت فلسطین است و اسراییلی‌ها باید به فکر پیداکردن پایخت دیگری غیر از قدس باشند. معترضان تاکید کردند آمریکا همواره حق را به غیرصاحبان آن داده است و مردم سریلانکا مخالفت خود را با این زورگویی‌ها اعلام می‌کنند.

شایان ذکر است تیلاک مارابانا وزیر امور خارجه سریلانکا هم پیش از این اعلام کرده بود کشورش هرگز سفارت خود در فلسطین اشغالی را به شهر قدس منتقل نخواهد کرد و سفارت سریلانکا در شهر تل آویو باقی خواهد ماند.

 

انتهای پیام/

تجمع اعتراضی مردم سریلانکا مقابل سفارت آمریکا

نظر شما