شناسهٔ خبر: 22969830 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران:

آمادگی شهرداری تهران برای برگزاری نمایشگاه کتاب/ کاربری اراضی عباس آباد فرهنگی است

تهران - ایرنا - رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری آمادگی برگزاری نمایشگاه کتاب را دارد و این موضوع به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز اعلام شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمدجوادحق شناس روز سه شنبه در نشست خبری تشریح عملکرد کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران افزود: نمایشگاه کتاب طی 2 سال گذشته با مشکلات و نواقص زیادی در مجموعه شهرآفتاب برگزار شده است.
وی اظهار کرد: مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب بهترین مکان برای برگزاری نمایشگاه کتاب است و برگزاری نمایشگاه طی 2 سال گذشته دراین مکان، نواقص و مشکلات آن را نیز به خوبی نمایان کرده است.
وی با بیان اینکه مجموعه شهر آفتاب مکان مناسبی برای برگزاری نمایشگاه کتاب است، تصریح کرد: شهرداری تهران آمادگی برگزاری مناسب این نمایشگاه در مجموعه شهر آفتاب به بهترین شکل ممکن با کمترین ایراد و اشکال را دارد.

* وضعیت نامناسب سرای محلات
حق شناس همچنین به وضعیت سرای محلات شهر تهران اشاره کرد و با بیان اینکه وضعیت این سراها به هیچ عنوان مطلوب نیست، گفت: کارکرد این سراها فرهنگی است، اما به واسطه اعمال سلیقه های شخصی، این مراکز هیچگاه کارکرد و کارآمدی مناسب را نداشته اند.
به گفته وی، برخی از سراهای محلات شهر تهران، فضای مجموعه را برای تامین هزینه های جاری خود، اجاره می دهند.

* تعرض به اراضی عباس آباد ممنوع است
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با بیان اینکه براساس فرموده رهبری انقلاب، کاربری اراضی عباس آباد فرهنگی است، افزود: اجازه تعرض و دست اندازی به این اراضی را به احدی نمی دهیم.
به گفته وی، براساس مطالعات دهه 40، قرار بود اراضی عباس آباد به منطقه دیپلماتیک و سیاسی کشور تبدیل شود که پس از انقلاب، کاربری این منطقه به فرهنگی تغییر کرد.
حق شناس افزود: متاسفانه با افزایش قیمت زمین در تهران، دست اندازی به این اراضی نیز آغاز و با ساخت بناهای بلندمرتبه برخی از ادارات از جمله استانداری تهران، وزارت راه و بانک سپه در این محدوده مستقر شدند.
به گفته وی، البته بخشی از اراضی عباس آباد در راستای همان کاربری فرهنگی در قالب مصلای بزرگ امام خمینی تهران و بوستان مورد استفاده قرار گرفته است.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: مجموعه شورا و شهرداری تهران، حساسیت ویژه ای برای استفاده فرهنگی از اراضی عباس آباد دارد و اجازه فعالیت غیرفرهنگی دراین مجموعه به هیچ دستگاه و نهادی داده نمی شود.

* 80 مصوبه کمیسیون در 100 روز گذشته
رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه صحبت های خود به فعالیت های این کمیسیون در 100 روز گذشته اشاره کرد و گفت: کمیسیون فرهنگی شورای پنجم شهر تهران در 100 روز فعالیت خود، 80 مصوبه در حوزه های فرهنگی و اجتماعی شهر داشته است.
وی افزود: کیسیون دراین مدت 22 جلسه رسمی و 5 جلسه فوق‌العاده با 80 مصوبه داشته است.
وی با اشاره به تشکیل 7 کمیته در مجموعه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت که این کمیته ها در بخش های دینی، اجتماعی، گردشگری، فرهنگی و ورزشی فعالیت دارند.
حق‌شناس تصریح کرد: کمیسیون دراین مدت به تخلفات برخی از مجموعه‌های فرهنگی شهر تهران از جمله اطلس پلازا، البرز لشگرک و مجتمع امام رضا رسیدگی کرده است.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: یکی از اقدامات مهم کمیسیون، پیگیری بحث تحقیق و تفحص از موسسه همشهری است که همچنان درحال پیگیری آن هستیم.
حق‌ شناس به فعالیت اماکن ورزشی شهرداری تهران نیز اشاره کرد و گفت: ورزش همگانی در اولویت کاری مدیریت شهری قرار دارد و در حال حاضر شهروندان از 300 مجموعه ورزشی شهرداری استفاده می کنند.
رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه این نشست خبری گفت: میزان بدهی شهرداری تهران حدود 30 هزار میلیارد تومان اعلام شده که مربوط به مدیریت قبلی شهر است.
حق شناس افزود: حدود 18 هزار میلیارد تومان این بدهی مربوط به طلب بانک ها و 6 تا 7 هزار میلیارد تومان آن مربوط به طلب پیمانکاران است.
وی با اشاره به بودجه 17 هزار میلیارد تومانی شهرداری تهران در سال 96 گفت: با این میزان اعتبار نمی‌توان بدهی‌های شهرداری را تسویه کرد.
خبرنگار: مهدی مقدر - انتشار: محسن فتاحی
تهرام/9343**1625

انتهای پیام /*

نظر شما