شناسهٔ خبر: 22968907 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

93مقام دولتی مغرب به دلیل سهل انگاری در انجام وظایف برکنار شدند

الجزیره-ایرنا- مقام های مغربی اعلام کردند: در پی تحقیقات صورت گرفته در ادارات این کشور، 93 تن از کارکنان دولتی با رتبه های مختلف به دلیل کم کاری و سهل انگاری در انجام وظایف محوله ازکار برکنار شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا و به نقل از پایگاه خبری شبکه 2 تلویزیون مغرب، دیوان پادشاهی این کشور در بیانیه ای اعلام کرد: «سعدالدین العثمانی»نخست وزیر، «عبدالوافی الفتیت» وزیر کشور و «إدریس جطو» رئیس شورای عالی محاسبات روز دوشنبه با حضور «فواد عالی الهمه» مشاور شاه، با محمدششم پادشاه مغرب دیدار کردند.
براساس این بیانیه، این دیدار در پی دستور شاه مغرب در 24 اکتبر گذشته (دوم آبان) درخصوص انجام تحقیقات در مورد فعالیت مقام ها و مسئولان وزارت کشور توسط این وزارتخانه انجام شد.
دیوان پادشاهی مغرب اعلام کرده است : تحقیقات وزارت کشور نشان داد شماری از مسئولان و مقامات این وزارتخانه در انجام وظایف محوله خود، کم کاری و کوتاهی کرده اند و در نتیجه یک والی (استاندار ) از مجموع 12 والی در مغرب، 6 عامل (فرماندار) از کار برکنار شده و پرونده آن ها به شوراهای مجازات ارجاع داده شد و 86 نفر از نمایندگان وزارت کشور در شهرها و روستاها نیز برکنار شدند تا آن ها نیز در آینده به شوراهای رسیدگی به تخلفات معرفی شوند و 87 نفر دیگر نیز توبیخ نامه دریافت کردند.
اواخر اکتبر گذشته نیز شاه مغرب چهار وزیر را در پی کم کاری در اجرای برنامه توسعه منطقه ریف برکنار کرده بود.
تحلیلگران سیاسی ، این اقدام شاه مغرب را زلزله سیاسی در این کشور توصیف کردند و با این اوصاف، اقدام جدید نیز باید پس لرزه های آن زلزله محسوب شود.
شبک**خاورم**2041**1392**خبرنگار: سیدشاهپور حسینی**انتشار: ابوالفضل بابایی

انتهای پیام /*

نظر شما