شناسهٔ خبر: 22968416 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

مقايسه چالش اروپايي رئال مادريد و بارسلونا در 13 فصل اخير ليگ قهرمانان + جدول

در اولين مرحله حذفي ليگ قهرمانان اروپاي فصل جاري سخت‌ترين قرعه‌‌ها نصيب دو غول فوتبال اسپانيا شده، هرچند که به نظر مي‌رسد کار کهکشاني‌ها براي صعود سخت‌تر از رقيب کاتالان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سايت روزنامه نود، در قرعه‌کشي مرحله يک هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپاي فصل 18-2017 شانس به تيم‌هاي اسپانيايي روي خوش نشان نداد و هر سه نماينده اين کشور قرعه‌هاي سختي داشتند؛ رئال مادريد با پاري‌سن‌ژرمن، بارسلونا با چلسي و سويا با منچستريونايتد روبه‌رو شدند.

در حقيقت سخت‌ترين قرعه‌ها نصيب تيم‌‌هاي اسپانيايي شده است به خصوص رئال مادريد و بارسلونا که تيم مادريدي بايد با صدرنشين و قدرت بلامنازع حالا حاضر فوتبال فرانسه با خط حمله‌اي مرگبار متشکل از نيمار، کاواني و امباپه روبه‌رو شود و تيم کاتالان‌ هم بايد با مدافع عنوان قهرماني فصل گذشته ليگ برتر انگليس روبه‌رو شود.

با اين حال وقتي به رده‌بندي يوفا از تيم‌هاي باشگاهي اين قاره نگاه کنيد، متوجه خواهيد شد که حداقل روي کاغذ شانس کهکشاني‌‌ها براي صعود کمتر چون کار اين تيم سخت‌تر است. حريف مردان زيدان تيمي است که در رده‌بندي يوفا با 109 امتياز جايگاه ششم را دارد. چلسي، حريف بارسلونا اما با 81 امتياز دوازهم است که دليل افت اين تيم غيبت فصل گذشته‌اش در رقابت‌‌هاي اروپايي بوده است.

اين اما اولين فصلي نيست که رده‌بندي باشگاهي يوفا مي‌گويد قرعه رئال مادريد در مراحل يک هشتم و يک چهارم نهايي ليگ قهرمانان اروپا از قرعه آبي‌و‌اناري‌پوشان کاتالونيا سخت‌تر است.

در زير آماري از رقبايي که هر يک از دو قدرت برتر فوتبال اسپانيا از سال 2005 تاکنون در اولين و دومين مرحله حذفي ليگ قهرمانان اروپا داشته‌اند را مشاهده مي‌کنيد:

 

نظر شما