شناسهٔ خبر: 22966496 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سرپرست فرمانداری بناب:

میزان طلاق در شهرستان بناب ۳۱ درصد کاهش یافته است

R7887/P1357/S6,47/CT11 / R7887/P1357/S6,47/CT11

سرپرست فرمانداری بناب از کاهش میزان طلاق در شهرستان بناب خبر داد و گفت: طلاق در شهرستان بناب در سال گذشته ۳۰۱ مورد بود که امسال با کاهش ۳۱ درصدی به ۲۲۱ مورد رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بناب امین رفیعی ظهر امروز در جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی شهرستان بناب با اشاره به تاثیرات مثبت برگزاری جشنواره‌ها در این شهرستان اظهار کرد: برگزاری جشنواره‌های متعدد باعث افزایش حضور فعال جوانان در صحنه و افزایش تاثیرگذاری این جوانان می‌شود.

سرپرست فرمانداری بناب گفت: توسعه جشنواره‌ها اگر با شناخت جامعه‌ هدف صورت بگیرد، تاثیر بسیار مثبتی در آگاهی بخشی جامعه نیز دارد.

وی با بیان اینکه باید جامعه مجازی را قبول کنیم، تصریح کرد: فضای مجازی به دلیل گستردگی، سرعت و دسترسی آسان امروزه طرفداران و اعضای بسیار زیادی دارد.

رفیعی با تاکید بر اینکه به‌جای مقابله با فضای مجازی باید در راستای مدیریت و کنترل هر چه‌ بهتر آن تلاش شود، خاطرنشان کرد: با شناسایی جامعه هدف باید محتوای ایمنی در این فضا ارائه دهیم و همچنین با آگاه‌سازی و آموزش همگانی، فرهنگ‌سازی‌های لازم را انجام دهیم.

وی افزود: در مدیریت فضای مجازی باید از سازمان‌های مردم نهاد کمک بگیریم، چرا که این سازمان‌‍ها به علت حضور در بتن جامعه، در این مورد نقش به‌سزایی دارند.

عالی‌ترین مقام دولت در شهرستان بناب تصریح کرد: در این شهرستان 48 سازمان مردم نهاد وجود دارد که 8 مورد از این سازمان‌ها به صورت رسمی به ثبت رسیده و فعالیت می‌کنند.

رفیعی گفت: به اعضای سازمان‌های مردم‌نهاد آموزش‌های آسیب‌شناسی اجتماعی داده شده است که در مناظق مختلف و مشخص شده شهر، در بحث‌های آموزش فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به اقدامات مناسب انجام شده در شهرستان بناب در راستای آموزش خانواده و مسائل ارتباط و فرهنگ، عنوان کرد: از تاثیرات مثبت اقدامات صورت گرفته در مباحث فرهنگی و روانشناختی، می‌توان به کاهش تعداد طلاق در شهرستان بناب اشاره کرد.

سرپرست فرمانداری بناب افزود: در 8 ماهه اول سال گذشته میزان طلاق در شهرستان بناب 301 مورد بود که در زمان مشابه در سال جاری این آمار با کاهش 31 درصدی به 221 مورد رسیده است.

انتهای پیام/

نظر شما