شناسهٔ خبر: 22963351 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس پلیس آگاهی استان همدان خبر داد

دستگیری جاعلان اسناد دولتی در همدان

نمایندگی همدان / نمایندگی همدان

رئیس پلیس آگاهی استان همدان از شناسایی و دستگیری جاعلان اسناد دولتی، کشف 5 فقره جعل و کشف‌پیش‌دستانه 5 فقره کلاهبرداری در این شهرستان خبر داد .

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ رضا زارعی در تشریح این خبر گفت: به گزارش دادگستری‌کل استان همدان مبنی بر جعل یک فقره فیش واریزی بابت وجه‌الکفاله که به دستور قاضی اجرای احکام برای ضبط و برداشت مبلغ محکومیت شخصی به هویت معلوم به امور مالی دادگستری ارسال شده است، مشخص می‌شود فیش واریزی نقدی به صورت ماهرانه‌ای جعل و به عنوان وجه‌الکفاله و تأیید قرار توسط محکوم علیه ارائه و سپس آزاد می‌شود و دیگر مراجعه‌ای نداشته است .

وی افزود: با بررسی پرونده قضایی مربوطه، نامبرده به اتهام مصرف و حمل و نگهداری موادمخدر از نوع شیشه بازداشت و هویت و آدرس وی جعلی و اطلاعات داده شده همگی غیرواقعی بوده است بنابراین پرونده برای رسیدگی و شناسایی متهم به پلیس آگاهی ارسال شد .

زارعی ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع و عدم شناسایی متهم و احتمال وقوع جرائمی دیگر به همین شیوه، شناسایی و دستگیری جاعل در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا با توجه به عدم هر گونه سرنخی از متهم با اخذ پرونده اصلی از دادسرا و بررسی دقیق مشخص شد جاعل دارای چندین فقره سابقه کیفری از جمله جعل و کلاهبرداری است که با بررسی مجدد مشاهده شد وی به همراه پدرش در اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری این پلیس پرونده‌ای تحت عنوان جعل خلافی خودرو و بیمه‌نامه مفتوح دارند .

رئیس پلیس آگاهی استان همدان بیان کرد: متهمان مورد رصد قرار گرفته و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شده و از آنان تعداد زیادی مهر، دستگاه اسکنر، کیس کامپیوتر و کاغذهای رنگی کشف و مشخص شد که نامبردگان علاوه بر جعل اسناد دولتی، در حال انجام چندین فقره کلاهبرداری به روش فروش وام ازدواج بوده و تعداد زیادی از افراد را به این روش اغفال و مبالغی از آنها اخذ کرده‌اند.

وی اظهار کرد: متهمان تا کنون به 5 فقره جعل اسناد دولتی از قبیل فیش واریزی به دادسرا، برگ خلاصه وضعیت خلافی و بیمه‌نامه خودرو و 5 فقره کلاهبرداری مانند فروش وام و سرقت یک فقره پرونده از دادسرای همدان اعتراف کردند بنابراین متهمان به دادسرا منتقل و با قرار قانونی مناسب روانه زندان شدند.

شناسایی و دستگیری سارق انباری مجتمع‌های مسکونی

رئیس پلیس آگاهی استان همدان در ادامه از شناسایی و دستگیری سارق انباری مجتمع های مسکونی و کشف 12 فقره سرقت خبر داد و گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از انباری داخل یک مجتمع مسکونی که ساکنان آن به خاطر کثرت واحدها از یکدیگر شناختی نداشته‌اند، موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: پس از بررسی مأموران مشخص شد که سارقان باسوءاستفاده از شلوغی مجتمع وارد پارکینگ شده و با تخریب قفل درب انباری ها اقدام به سرقت وسایل می‌کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: کارآگاهان این پلیس با مطالعه دقیق پرونده و احصاء پیک محل‌های سرقت و  طرح موضوع در جلسات موفق شدند احدی از سارقان سابقه‌دار و حرفه‌ای به هویت معلوم که در این امر فعالیت داشته است را شناسایی کنند.

وی ادامه داد: فرد مذکور در بازجویی‌های پلیسی به 12 فقره سرقت از انباری مجتمع‌های مسکونی سطح شهر اقرار و عنوان داشت کلیه سرقت‌ها را به تنهایی مرتکب و پس از سرقت وسایل را با موتورسیکلت به منزل یکی از اقوام انتقال داده و در یک فرصت مناسب اقدام به فروش آنها می‌کرده است.

وی با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهم مقداری از اموال مسروقه کشف و احدی از خریداران نیز به هویت معلوم شناسایی و دستگیر شد، گفت: پرونده به دادسرا ارسال و متهمان با قرار صادره روانه زندان شدند.

*** عکس تزئینی است.


انتهای پیام

نظر شما