شناسهٔ خبر: 22963315 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رامی حمدالله سازمان ملل را به انجام مسؤولیت‌هایش فراخواند

نخست وزیر دولت وفاق ملی فلسطین از سازمان ملل و شورای امنیت خواست مسؤولیت‌های تاریخی خود را پذیرفته و اسرائیل را مجبور کنند به اشغال اراضی فلسطینی‌ها از جمله قدس شرقی پایان دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، رامی حمد الله، نخست وزیر وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین در کنفرانس مطبوعاتی که امروز (سه‌شنبه) پیش از نشست هفتگی کابینه فلسطین در رام‌الله برگزار شد، گفت: مردم، دولت و رهبران فلسطین با تصمیم اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا درباره به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت آمریکا به این شهر مخالف هستند.

حمد الله با تاکید بر اینکه قدس پایتخت کشور فلسطین است، اظهار داشت: این تصمیمی ظالمانه و ناقض قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت و ظلم به مردم ماست.

نخست وزیر فلسطین افزود: ما هرگز در مورد ماهیت عربی قدس و مقدسات اسلامی و مسیحی موجود در این شهر امتیازدهی نکرده و در مورد آن مذاکره نخواهیم کرد و هرگز کلیدهای مسجد الاقصی یا کنیسه القیامه را تحویل نخواهیم داد، حال هزینه آن هرچه که می‌خواهد باشد.

وی در ادامه خواستار پایان یافتن اختلافات میان گروه‌های فلسطینی، فعالیت دولت فلسطین در نوار غزه و حمایت از رهبران فلسطینی در مواجهه با خطرات شد.

دو جنبش فتح و حماس در قاهره در تاریخ ۱۲ اکتبر گذشته توافقنامه آشتی و پایان یافتن اختلافات 10 ساله را با هدف مدیریت امور نوار غزه از سوی دولت به امضا رساندند.

حمد الله در ادامه از اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی خواست مسؤولیت‌های خود را پذیرفته و از قدس حمایت کنند.

همچنین وی از کشورهای جهان دعوت کرد کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی را به رسمیت بشناسند.

انتهای پیام

نظر شما