شناسهٔ خبر: 22963195 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

بناهای تاریخی آذربایجان غربی در زلزله کرمانشاه آسیب ندید

جلیل جباری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آذربایجان غربی دارای یکهزار و 523 اثر تاریخی ثبت شده ملی و 2 اثر ثبت شده جهانی است.به گزارش ایرنا

صاحب‌خبر - جلیل جباری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آذربایجان غربی دارای یکهزار و 523 اثر تاریخی ثبت شده ملی و 2 اثر ثبت شده جهانی است.
به گزارش ایرنا بنای قدیمی موزه میاندوآب در سال 1346 هجری شمسی تأسیس و بنای فعلی آن در سال 1383 هجری شمسی پس از تجدید بنا، توسعه زیربنا و تجهیز در همان محل قبلی بازگشایی شد این موزه در خیابان امام (ره) و در داخل پارک معلم واقع شده است.
موزه میاندوآب یک گنجینه باستان شناسی است که به سیر تحول دوره ها از هزاره ششم قبل از میلاد (هشت هزارسال پیش ) تا دوره قاجاریه می پردازد.
در این موزه آثاری برنزی و مفرغی مربوط به دوره پیش از تاریخ، آثاری از سفال و مفرغ مربوط به دوره اسلامی، آثار مربوط به انوع سکه‌ها، آثاری از مفرغ و برنز و سفال مربوط به لرستان و آثاری از مرمر و سفال، شیشه، عقیق و سنگ لاجوردی و مفرغ وجود دارد.
حوضخانه عباس آقا متعلق به دوره صفوی، حوضخانه شاه درویش و رستم بیگ متعلق به دوره قاجار نیز حوضخانه های تاریخی مهاباد هستند و مردم مهاباد برای وضو گرفتن از این حوضخانه ها استفاده می کنند.
8135/3072
** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار: علیرضا فولادی

نظر شما