شناسهٔ خبر: 22963172 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس پلیس راه استان اردبیل

بیشترین جانباختگان تصادفات جاده ای اردبیل قشر جوان است

اردبیل- ایرنا- رئیس پلیس راه استان اردبیل گفت: بیشترین جانباختگان تصادفات جاده ای در این استان نیروی جوان و مولد جامعه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا ، سرهنگ سید حجت فتاحی روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران افزود: بررسی ها نشان می دهد در هشت ماه امسال بیشترین میزان متوفیان تصادفات جاده ای استان اردبیل در بازه سنی 21 الی 40 سال هستند.
وی اظهار کرد: در هشت ماهه پارسال در محورهای مواصلاتی استان تصادفات منجر به فوت 92 فقره بود که این رقم در مدت مشابه امسال به 84 فقره رسیده که کاهش 11 درصدی را نشان می دهد.
وی بیان کرد: در هشت ماه سال گذشته 111 نفر فوتی در جاده های استان داشتیم که این رقم در مدت مشابه امسال به 95 نفر رسیده که کاهش 14 درصدی را نسبت به پارسال نشان می دهد.
وی اضافه کرد: در این مدت در سال 95 تعداد مجروحین 253 نفر بود که این رقم امسال به 259 نفر رسیده است که متاسفانه 2 درصد نسبت به پارسال افزایش داشته است.
وی با اشاره به اینکه حتی یک فوتی در اثرتصادف در محورهای مواصلاتی استان زیاد است، ادامه داد: با این حال در شاخص کاهش 10 درصدی که از مرکز برای استان تعیین شده بود با کاهش 14 درصدی استان جلوتر از شاخص تعیینی مرکز است.
سرهنگ فتاحی با اشاره به اینکه در حالت کلی بیشترین علت تصادفات عامل انسانی است، گفت: 70 درصد تصادفات جاده ای مربوط به عامل انسانی، 15 درصد مربوط به وسایل نقلیه و 15 درصد دیگر مربوط به راه هاست.
رئیس پلیس راه استان اردبیل با تقدیر از نقش رسانه ها در افزایش فرهنگ ترافیک مردم افزود: رسانه ها در فرهنگ سازی نقش مهمی دارند و باید کمک کنند تا رفتارهای غلط رانندگی از بین برود و رفتارهای مناسب جایگزین آن گردد.
وی اظهار کرد: در مجموع استان اردبیل یکی از استان های کم حادثه کشور در رانندگی است و با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی های گسترده چندین سال متوالی است که شاهد کاهش تصادفات و تلفات جاده ای در محورهای مواصلاتی استان هستیم.
خبرنگار: نعمت محسن زاده**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
6130/ 1257

انتهای پیام /*

نظر شما