شناسهٔ خبر: 22963146 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

با قانع نشدن نماینده شاهین شهر؛

وزیر نفت از مجلس کارت زرد گرفت

ایرنا - نمایندگان مجلس شورای اسلامی پاسخ های وزیر نفت به سوال حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر و میمه را قانع کننده ندانستند و بیژن زنگنه نخستین کارت زرد خود را در دولت دوازدهم از مجلس دهم دریافت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، ' بیژن نامدار زنگنه ' وزیر نفت در جلسه علنی امروز - سه شنبه - مجلس شورای اسلامی برای دومین بار در پشت تریبون قرار گرفت و به سوال حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده برخوار، شاهین شهر و میمه در مورد این که چرا برخلاف اختیارات قانونی طرحی به نام برندینگ اجرایی شده است؟ پاسخ داد.
حاجی دلیگانی پس از اظهارات وزیر نفت اعلام کرد که از پاسخ های وزیر قانع نشده و سوال را به رای مجلس گذاشت.
نمایندگان مجلس نیز با 106 رای موافق، 80 رای مخالف، 6 رای ممتنع از مجموع 211 نماینده حاضر،پاسخ های وزیر نفت را قانع کننده ندانستند و وزیر نفت دولت دوازدهم نخستین کارت زرد را دریافت کرد.
حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر در مجلس به عنوان طراح این سوال گفت: اخیرا دستورالعملی از سوی وزیر نفت صادر شده که خارج از اختیارات قانونی بوده و بناست بر اساس آن شرکت های واسطه ای برای سوخت رسانی از شرکت فرآورده های نفتی و پالایشگاه ها و جایگاه های سوخت تشکیل شود که در این صورت نابسامانی در نقاط مختلف کشور به وجود می آید.
وی افزود: وزیر نفت اعتقاد دارد با توجه به اینکه مدیران این شرکت های واسطه از مدیران بازنشسته نفتی هستند و نیز با توجه به این که بسیاری ازمناطق مرزی و محروم فاقد مراکز پخش هستند، این طرح باعث تشدید فساد و هزینه های دولت می شود.
نماینده شاهین شهر در مجلس یادآور شد: در روزهای اخیر جلساتی در کمیسیون های مجلس تشکیل شد مبنی بر این که اگر جلوی این طرح گرفته نشود مشکلات زیادی ایجاد می شود.
شهرستان های برخوار در 10 کیلومتری و شاهین شهر و میمه در 20 کیلومتری شمال اصفهان قرار دارند.
سیام**9121 **1336/ 2093 ** خبرنگار: سمیه لاری**انتشار:مهرنوش خانزائی ** بازنشر: اصغر دواتگر

انتهای پیام /*

نظر شما