شناسهٔ خبر: 22963143 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

در ۶ ماهه اول امسال رقم خورد؛

کاهش ۴۸ درصدی تصادفات منجر به فوت در جاده های استان البرز

کرج- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز با بیان اینکه با کمبود جدی اعتبارات مواجهیم گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۴۸ درصد کاهش چشمگیر تصادفات فوتی داشته ایم که رتبه اول کشور را در این خصوص به خود اختصاص داده است.

صاحب‌خبر -

مهرداد جهانی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین، با اشاره به  ارزیابی جاده ای استان البرز اظهار کرد: استان البرز  یکی از شاهراه های مواصلاتی   کشور محسوب می شود وعبور ومرور بخش زیادی از استان ها را برعهده دارد به نحوی که حجم ترافیک بالایی نسبت به استان های کشور دارد.

وی در ادامه گفت: حداقل اعتبار برای کاهش یک نفر از میزان فوتی های تصادف ۵۰۰ میلیون تومان نیاز است واین مساله به خوبی نشانگر اهمین موضوع است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز  با بیان اینکه در این زمینه همکاری و تلاش همه دستگاه های زیر ربط تاثیر داشته است افزود:اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای در شرح وظایف خود اقداماتی را با تمرکز به اقدامات زود بارده در سال گذشته برنامه ریزی کرده است که در ۶ ماهه امسال با فرهنگ سازی و همکاری مردم در زمینه کاهش تصادفات تاثیر مستقیم داشته است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین در خصوص اجرای طرح زمستانه و تجهیز زمستانی جاده ها گفت: اداره کل راهداری با کمبود جدی اعتبارات مواجهه است اما علیرغم این موضوع با وجود سومین بارش برف در راه های استان با همکاری مضاعف و بالا بردن بهره وری در مجموعه جاده ای یک عبور و مرور ایمن را به وجود آورده ایم.

وی در ادامه گفت: در این زمینه ۲۰ اکیپ در ۱۳ راه و ۲۵۰ نفر راهدار با ۸۴ دستگاه سنگین و نیمه سنگین در حال انجام  وظیفه هستند.

جهانی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر راه روستایی و فرعی در سطح استان داریم خاطر نشان کرد: ترافیک سنگینی  در این مناطق جاری است و اعتبارات مورد نیاز از مجموعه استان باید تامین شود.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان البرز  با اشاره به اینکه تخصیص اعتبارات باعث بالا بردن ارتقا ایمنی در جاده ها  می شود گفت: ۶ درصد اعتبارات استانی در حوزه ساخت و ایمنی راه ها هزینه می شود.

مهرداد جهانی با تاکید بر اینکه رتبه نخست کشوری از لحاظ امنیتی و ایمنی داریم  گفت: در تلاش هستیم تصادفات فوتی را باز هم کاهش دهیم.

وی در پایان تصریح کرد: البرز یک استان حساس به واسطه قرار گرفتن در مسیر عبور و مرور جاده ای استان های مجاور  وهمجوار بودن با پایتخت محسوب می شود.

نظر شما