شناسهٔ خبر: 22963122 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

۷۰۰ میلیون ریال یارانه در نمایشگاه کتاب استان سمنان

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، از تعلق گرفتن ۷۰۰ میلیون ریال یارانه با تخفیف‌های ارائه شده به خریداران کتاب در پانزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب این استان خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، محمدرضا سوقندی امروز(21آذر) در نشست با خبرنگاران،با تاکید بر نقش برپایی نمایشگاههای کتاب در تغییر نگرش به کتاب و توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه گفت:  در این نمایشگاه حداقل 30 درصد تخفیف شامل 20 درصد از طریق خرید بن کتاب و 10 درصد از سوی ناشران اعمال می شود.

 

وی با بیان اینکه در پانزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان سمنان ، سه میلیارد و 500 میلیون ریال بن کتاب توزیع می شود اضافه کرد: سامانه خرید بن نیز به نشانی bon.pibf.ir از هفدهم آذر فعال شده و تا بیست و دوم آذر فعال است.

 

سوقندی با اشاره به اینکه ادارات و دستگاههای اجرایی برای خرید بن باید از طریق مکاتبه با مدیر اجرایی نمایشگاه اقدام کنند، اظهار داشت: برای سایر افراد با مدرک کارشناسی ٥٠٠ هزار ریال، کارشناسی ارشد ٨٠٠ هزار ریال و دکتری یک میلیون ریال بن با ارائه کارت شناسایی ارائه می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، از شرکت ٢٥٣ ناشر در پانزدهمین نمایشگاه کتاب استان سمنان خبر داد و افزود: این تعداد ناشر کشوری و استانی تازهای چاپ و نشر و کتاب های خود را در قالب ١٢٢ غرفه ارائه می کنند.

 

به گفته وی ١٠٠ نمایندگی، ١٣ ناشر استانی و ٢٠ غرفه متمرکز نیز در نمایشگاه کتاب استان سمنان دائر می شود.

 

کتاب نشان توسعه یافتگی فرهنگی و خردورزی جامعه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان،  شعار نمایشگاه کتاب استان سمنان را «آینده روشن با خانواده کتابخوان»بیان کرد و متذکر شد: باید با تلاش همگانی کتاب را از غربت خارج و در خانواده ها ترویج نماییم تا شاخص مطالعه و کتابخوانی در جامعه افزایش یابد.

 

سوقندی با تاکید بر اهمیت کتاب و اینکه کتاب نشان توسعه یافتگی فرهنگی و خردورزی جامعه محسوب می شود اظهار داشت: نمایشگاه کتاب کارکردهای مهمی دارد که در دسترس قرار گرفت کتاب و کمک به ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه از مهمترین این کارکردها است.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان سمنان با اشاره به تمرکز ناشران کتاب در شهرهای بزرگ کشور از جمله تهران، قم و مشهد افزود: برپایی نمایشگاه کتاب موجب دسترسی آسان به ناشران در شهرهای مختلف کشور می شود که این امر می تواند به توسعه فرهنگ توجه به کتاب نیز کمک کند.

 

وی با بیان اینکه کتاب به‌عنوان یک کالای مهم فرهنگی در جامعه محسوب می شود اضافه کرد: در فرآیند تولید، توزیع و مصرف این کالای مهم فرهنگی عوامل مختلف نقش دارند.

 

سوقندی از کتاب به عنوان نماد عقلانیت و خردورزی جامعه نام برد و افزود: یکی از دلایل تاکید بالا و توجه ویژه به کتاب و کتابخوانی به عنوان یک شاخص مهم و موثر در توسعه جوامع نیز همین جایگاه کتاب است.

 

حال کتاب و فرهنگ مطالعه خوب نیست

وی گفت: کتاب به مثابه یک کالای فرهنگی مادر و جهت‌دهنده نقشی اساسی در همه حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی و...دارد و این نقش تنها محدود به حوزه‌های فرهنگی و علمی نیست بلکه حوزه‌های اقتصادی و حتی سیاسی ما نیز متاثر از این کالای مهم فرهنگی است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان،  با اشاره به اینکه حال کتاب و فرهنگ مطالعه خوب نیست برگزاری نمایشگاه کتاب را ایجاد موج و حرکتی مناسب برای کمک به بهتر شدن حال کتاب و توجه قشرهای مردم به ویژه جوانان و نوجوانان به این کالای با ارزش فرهنگی دانست.

 

وی با اشاره به مناسبت ها در ایام برپایی پانزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان سمنان ،گفت: در ایام برگزاری این نمایشگاه ویژه برنامه وحدت حوزه و دانشگاه و جشن ملی شب یلدا داریم که به مناسبت این ایام ویژه برنامه هایی نیز برگزار می شود.

 

نمایشگاه بزرگ کتاب استان سمنان از بیست و ششم آذر تا اول دیماه در سالن ورزشی غدیر سمنان برپا و دوستداران کتاب می توانند صبح های از ساعت 9 تا 12:30 و عصرها از ساعت 17 تا 21:30 از آن دیدن کنند.

 

رونمایی کتاب، معرفی تازه‌های نشر، نشست‌های تخصصی نقد کتاب، نشست‌های ادبی و... از دیگر برنامه های جنبی نمایشگاه عنوان شده است.

 

نظر شما