شناسهٔ خبر: 22963110 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دانش‌آموزان خراسان شمالی در مسابقات جهانی ریاضی خوش درخشیدند

R7719/P1494/S6,55/CT1 / R7719/P1494/S6,55/CT1

مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان شمالی از درخشش دانش‌آموزان استان در مسابقات جهانی ریاضی تایلند خبر داد.

صاحب‌خبر -

نقی هجرتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد اظهار داشت: دانش‌آموزان خراسان‌شمالی در بیست‌و‌دومین دوره مسابقات جهانی یوسی مس ( محاسبات ذهنی ) که در مالزی برگزار شد حائز عناوین برتر شدند.

وی ضمن اشاره به تعداد شرکت کنندگان این مسابقه افزود: 2200 نفر دانشآموز از 35 کشور جهان در این مسابقات حضور داشتند که از این تعداد 166 نفر در قالب تیم ایران خودنمایی می‌کردند و سهمیه خراسان‌شمالی نیز در این مسابقات 4 نفر بود.

مشاور رسانه‌ای مدیرکل آموزش‌ و‌ پرورش استان خراسان شمالی تصریح کرد: مهشید غلامانی دانش‌آموز پایه سوم مدرسه مشکات رتبه نخست جهان را در سطح A Higher کسب کرد. همچنین کیانا جودت دانش‌آموز پایه پنجم مدرسه دنیای تربیت هم رتبه اول این مسابقات را به خود اختصاص داد.

وی ادامه داد: مهشید غلامانی پیش از این نیز در سال 2015 مسابقات جهانی هندوستان عنوان نائب قهرمانی و در سال 2016 مسابقات جهانی دبی رتبه نخست را کسب کرده بود.

رئیس اداره اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش خراسان‌شمالی از کسب دو عنوان نائب قهرمانی دو دانش‌آموز دیگر خراسان‌شمالی در این مسابقات خبر داد و گفت: دانش‌آموزان سینا کمالی و بهداد اسدالله‌زاده پایه‌های اول و هفتم به ترتیب از مدارس دکترحسابی و نمونه سعدی هم صاحب عنوان دومی مسابقات جهانی یوسی مس شدند.

هجرتی در خصوص نحوه حضور این دانش‌آموزان در مسابقات جهانی کشور مالزی بیان داشت: تمامی این چهار دانش‌آموز حاضر در مسابقات جهانی در مسابقات کشوری که در 29 مرداد ماه سال جاری در بابل برگزار شد صاحب عناوین برتر شدند.

انتهای پیام/

نظر شما