شناسهٔ خبر: 22963018 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نبود آدرس پستی در برخی مناطق شهری؛

«کلخوران» محله بی‌نام و نشان اردبیل/ محله گردشگرپذیر آدرس ندارد

اردبیل - کوچه‌ها و معابر محله تاریخی کلخوران اردبیل که بقعه شیخ‌جبرئیل پدر شیخ صفی‌الدین اردبیلی در آن واقع شده فاقد نام و نشان و آدرس پستی و حتی تابلوهای گردشگری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، نبود آدرس پستی در برخی مناطق اردبیل موجب شده شهروندان ساکن در این مناطق و یا مسافران مراجعه کننده با مشکل جدی مواجه شوند.

از جمله این محلات، محله کلخوران است که در دهه های اخیر روستایی در مجاورت شهر اردبیل به‌شمار می رفت اما با توسعه شهری به آن الصاق شده و بخشی از محدوده شهر محسوب می شود.

این محله به دلیل قرارگیری بقعه شیخ جبرئیل پدر شیخ صفی‌الدین اردبیلی و جد خاندان صفوی از اهمیت تاریخی و گردشگری قابل توجهی برخوردار است اما تاکنون نامگذاری کوچه ها و معابر آن عملیاتی نشده است.

به استناد کتب تاریخی بقعه شیخ جبرئیل یا در زمان سلاطین صفوی  یا در زمان شیخ صدرالدین پسر شیخ صفی و همزمان با گنبد «الله الله» بقعه شیخ صفی احداث شده و یکی از جاذبه های گردشگری شهر اردبیل محسوب می شود.

در این خصوص دبیر کمیته نامگذاری معابر اردبیل طی گفتگو با خبرنگار مهر علت تاخیر در نامگذاری کوچه ها و معابر این محله را کوتاهی خود اهالی و طولانی شدن پروسه انتخاب و معرفی نام عنوان کرد.

نامگذاری معابر به پیشنهاد مردم محلی انجام می‌شود

نادر جلیلی با اشاره به اصرار و تاکید شهرداری اردبیل برای نامگذاری هر چه سریع‌تر کوچه های این محله افزود: شهرداری صرفا نامگذاری خیابان ها را بر عهده دارد و نامگذاری کوچه ها، بن بست ها و معابر به پیشنهاد مردم ساکن در محله انجام می شود.

وی متذکر شد: از اهالی و هیئت امنای محله کلخوران نیز درخواست شده نقشه این محله به همراه نام های پیشنهادی را در اختیار کمیته نامگذاری قرار دهند تا بعد از تصویب و تائید به شهرداری منطقه چهار ارجاع شده و عملیاتی شود.

دبیر کمیته نامگذاری معابر اردبیل با اذعان به اینکه کلخوران محله قدیمی و تاریخی اردبیل محسوب می شود، ادامه داد: ضروری است نام های شایسته انتخاب شود و در صورتی که طی روزهای آینده هیئت امنا نسبت به معرفی پیشنهاد خود اقدام نکند، کمیته نامگذاری خود نسبت به نامگذاری اقدام خواهد کرد.

جلیلی با اشاره به قرار داشتن بقعه شیخ جبرئیل در این محله افزود: برای رفاه حال گردشگران و بازدیدکنندگان و همچنین رفاه حال شهروندان ساکن ضروری است نامگذاری در کوتاه مدت انجام شود.

نظر شما