شناسهٔ خبر: 22963011 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

در دیدار با دبیران تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های قم مطرح شد

فعالیت ۶۰ تشکل دانشجویی در دانشگاه‌های استان قم

R7854/P41362/S6,62/CT7 / R7854/P41362/S6,62/CT7

مدیرکل دفتر امور سیاسی و انتخابات استانداری قم با بیان اینکه حدود ۶۰ تشکل دانشجویی در استان قم در حال فعالیت هستند، گفت: این تشکل‌ها در زمینه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی فعالیت می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، نشست دبیران تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های استان قم ظهر امروز  با احد جمالی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قم در تالار امام رضا(ع) ساختمان فرمانداری برگزار شد.

در ابتدای نشست، مرتضی بابایی به فعالیت‌های کمیسیون دانشجویی استان اشاره و اظهار داشت: جلسات این کمیسیون ماهیانه تشکیل و در آن دانشجویان به بیان مسائل و مشکلات خود می‌پردازند.

مدیرکل دفتر امور سیاسی و انتخابات استانداری قم با بیان اینکه حدود 60 تشکل دانشجویی در استان قم در حال فعالیت هستند، گفت: این تشکل‌ها در زمینه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی فعالیت می‌کنند.

در این نشست، معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با انتقاد از برخورد محافظه‌کارانه مدیران دانشگاه‌ها در برخورد با دانشجویان اظهار داشت: اگر انسان بر اساس قانون حرکت کند، دیگر لزومی برای محافظه‌کار بودن وجود ندارد.

در ادامه نشست، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم با اشاره به اهمیت دانشگاه و علم‌آموزی اظهار داشت: وظیفه دانشگاه‌ها تولید علم، پژوهش و بالا بردن وضعیت علمی کشور است که بحمدالله در چند سال اخیر وضعیت خوبی در این زمینه شاهد بوده‌ایم.

قادری نماینده تشکل‌های دانشجویی از دانشگاه صنعتی قم نیز با بیان اینکه فعالیت دانشجویی هزینه‌های خاص خود را دارد که مدیران دانشگاه‌ها از این تشکل‌ها حمایت‌های مالی انجام نمی‌دهد، اظهار داشت: صرفاً نباید راجع به ساخت یک قسمت از دانشگاه مسئولان اقدام کنند بلکه در مواجه با مسائل فرهنگی دانشگاه نیز باید اقداماتی صورت گیرد.

خدادادی مسئول انجمن دانشجویی دانشگاه شهاب دانش نیز گفت: مسئولان دانشگاه این اجازه را به دانشجویان بدهند که حرف بزنند و نه اینکه حتی اجازه نصب پوستر را نیز به آن‌ها ندهد، متأسفانه هر برنامه‌هایی که در دانشگاه برگزار می‌شود به نحوی با اجرای آن برنامه در دانشگاه مخالفت می‌شود.

محمدمهدی صفایی‌بوشهری نماینده انجمن‌های علمی دانشگاه پیام‌نور استان قم نیز با بیان اینکه دانشگاه پیام نور قم از نظر فرهنگی با مشکل خاصی مواجه نیست، اظهار داشت: اتحادیه انجمن‌های علمی همان کار تشکل‌های دانشجویی را انجام می‌دهد، و در برهه‌های مختلف برنامه‌های فرهنگی را اجرا می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما