شناسهٔ خبر: 22962946 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

نشست مجمع فقه اسلامی اهل‌سنت کشور در زاهدان آغاز به‌کار کرد

گروه اجتماعی: بیست و سومین نشست مجمع فقه اسلامی اهل سنت کشور، صبح امروز، سه‌شنبه 21 آذرماه با حضور جمعی از علما و مفتیان اهل سنت سرتاسر ایران، در دارالعلوم زاهدان آغاز به‌کار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، بیست و سومین نشست مجمع فقه اسلامی اهل سنت کشور، صبح امروز، سه‌شنبه 21 آذرماه با حضور جمعی از علما و مفتیان اهل سنت سرتاسر ایران، در دارالعلوم زاهدان آغاز به‌کار کرد.
مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان در این نشست، بیان کرد: مسؤولیت و وظیفه علما در قبال قرآن و اسلام بسیار سنگین است؛ علما باید به اجرای احکام الهی در جامعه کمک کنند.
وی اظهار کرد: تمام تلاش‌ ما باید بر این باشد که جامعه به شریعت نزدیک شود و مرتکب خلاف شریعت نشود، زیرا سعادت جامعه در اجرای شریعت است. وقتی مردم کاری انجام می‌دهند که خلاف شریعت است، باید از آن منع شوند و در صورت امکان، راه‌حل شرعی پیشنهاد شود.
مدیر دارالعلوم اهل سنت زاهدان افزود: تلاش‌های مجمع فقهی بسیار ارزشمند و نوعی جهاد در راه خداست و این مجاهده علما و فقها بسیار ارزشمند است.
رئیس مجمع فقه اسلامی ایران ادامه داد: ‌در شرایط کنونی دنیا، پاسخگویی به مسائل جدید باید در اولویت کاری ما باشد، برای حل این مسائل باید اهمیت قائل بشویم و برای آن‌ها بیشتر وقت بگذاریم. مسائل با شتابزدگی پاسخ داده نشوند، بلکه با دقت و موشکافی در پی حکمی باشیم که به شریعت نزدیکتر است.
این نشست به مدت دو روز، 21 و 22 آذرماه با حضور علما، مفتیان و فقهای اهل سنت کشور در دارالعلوم اهل سنت زاهدان برگزار می‌شود.

نشست مجمع فقه اسلامی اهل‌سنت کشور در زاهدان آغاز به‌کار کرد

نظر شما