شناسهٔ خبر: 22962932 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

فرمانده انتظامی خراسان رضوی:

عاملان کلاهبرداری یک میلیارد ریالی در فضای مجازی خراسان‌رضوی دستگیر شدند

R41347/P41362/S6,1188/CT1 / R41347/P41362/S6,1188/CT1

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: عاملان کلاهبرداری یک میلیارد ریالی در فضای مجازی خراسان‌رضوی دستگیر شدند.

صاحب‌خبر -

سردار قادر کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: در پی دریافت پرونده‌ای از دادسرا مبنی بر اینکه فردی با اغفال شهروندان در سایت دیوار اقدام به کلاهبرداری‌های سریالی کرده کاراگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی خراسان رضوی به دستور بازپرسی شعبه 230 مشهد تحقیقات خود از یک شاکی پرونده که ساکن روستایی در شهرستان بردسکن بود آغاز کردند.

وی خاطرنشان کرد: شاکی پرونده در اظهارات خود به کارآگاهان ادعا کرد در سایت دیوار آگهی‌هایی با مضمون دریافت وام‌های 120-180 و 210 میلیون تومانی روبرو شده و با فرد مورد نظر تماس گرفته و با او در مشهد قرار ملاقات گذاشته است. شاکی در ادامه اظهاراتش گفت متهم که «علی» نام دارد با چرب‌زبانی اعتماد او را جلب و در ابتدا با دریافت مبالغ از پنج میلیون ریال تا 730 میلیون ریال به منظور عقد قرارداد، وعده‌های واهی برای دریافت وام داده و سپس متواری شده است.

سردار کریمی افزود : کارآگاهان پلیس آگاهی با ترسیم چهره فرضی متهم و اقدامات پلیسی و با استفاده از سامانه‌های اطلاعاتی مخفیگاه عامل این کلاهبرداری‌های مجازی را در منطقه سیدی مشهد شناسایی و وی را دستگیر کردند.

وی گفت: متهم 22 ساله که بیکار است و به مواد مخدر اعتیاد دارد در بازجویی‌های اولیه همدست خود را نیز معرفی کرد. کارآگاهان بلافاصله متهم دیگر این پرونده که جوانی 26 ساله است را دستگیر و از وی یک دستگاه خودروی سواری دنا توقیف کردند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی با اعلام اینکه تاکنون 6 مالباخته در این زمینه شناسایی شده‌اند بیان داشت: در بررسی انجام یافته ارزش ریالی این پرونده به بیش از یک میلیارد ریال برآورد و متهمان به همراه پرونده متشکله به دادسرای شعبه 230 مشهد معرفی شدند. تحقیقات از این دو کلاهبردار مجازی برای کشف دیگر اقدام‌های مجرمانه آنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

نظر شما